Analitycy Forrestera uwzględnili w badaniu 29 dostawców rozwiązań bankowych na całym świecie, w tym – po raz pierwszy – także Asseco. Według raportu, w 2013 roku zawarto 1600 kontraktów dotyczących głównych platform bankowych. Dotychczas, tylko raz w historii badań prowadzonych przez Forrester Research liczba ta była większa. Uwaga banków koncentrowała się na kontraktach obejmujących poszerzenie funkcjonalności w już wykorzystywanych rozwiązaniach – zwłaszcza w obszarze relacji z klientami.
– Ogólnoświatowe wnioski potwierdzają nasze obserwacje na polskim rynku. Banki, chcąc sprostać oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów prześcigają się w kreowaniu innowacyjnych metod obsługi. Dziś trendem jest tzw. bankowość omnikanałowa, czyli taka, która daje klientom możliwość skorzystania z pełnego wachlarza usług zarówno poprzez konwencjonalne, jak i nowe kanały. Smartphone, call center czy tradycyjne „okienko” powinny oferować klientowi takie same możliwości – powiedział Sławomir Ziajka, Dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju Produktów, Asseco Poland. – To prowadzi do scalenia tradycyjnych i cyfrowych kanałów sprzedaży – dodaje.
Z tegorocznego raportu wynika także, że dobre relacje z bankami były kluczowym czynnikiem sukcesu biznesowego dostawców IT. Bez zadowolenia z wcześniejszej współpracy poszerzanie zakresu dotychczasowych kontraktów i zwiększanie udziału w rynku nie byłoby możliwe.