Asseco było partnerem strategicznym XVII Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów, podczas którego spotkali się reprezentanci branży telekomunikacyjnej i mediów z przedstawicielami administracji publicznej, dostawcami rozwiązań oraz nowych technologii. W tegorocznej edycji, która odbyła się w dniach 28-29 marca w Warszawie wzięło udział ponad 550 uczestników.
Podczas spotkania poruszono wiele ważnych i aktualnych tematów dotyczących mediów, telekomunikacji, nowoczesnych technologii, e-commerce oraz gamingu. Wśród nich znalazła się dyskusja na temat tego, jak technologie takie jak Artificial Intelligence (AI), Virtual Reality (VR) czy Artificial Reality (AR) wpłyną na kształt telekomunikacji i mediów. Udział w niej wziął Radosław Semkło, Dyrektor Zarządzający w Asseco Poland oraz członek Rady Programowej konferencji. Uczestniczył on także w rozmowie o wyzwaniach regulacyjnych i szansach dla rozwoju nowych modeli biznesowych Internet of Things (IoT).
Firmy coraz powszechniej wykorzystują rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji w biznesie – powiedział Radosław Semkło. Asseco w swoich planach rozwoju produktów, a także w trakcie wdrożeń koncentruje się na dostarczaniu rozwiązań firmom, które kładą nacisk na zarządzanie relacjami z użytkownikiem, czyli klientom końcowym. Dlatego, prowadzimy prace nad rozwiązaniami z dziedziny IoT, podpowiadaczami, automatycznymi doradcami, rekomendatorami oraz szeroko pojętymi mechanizmami, implementującymi sztuczną inteligencję. Uwzględniamy przy tym m.in. aktualne zdobycze z obszaru tzw. nauk kognitywnych, czyli poznawczych – dodał.
W XVII edycji Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów udział wzięli także m.in. Witold Kołodziejski, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji; Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Zarządu, Virgin Mobile Polska oraz Jarosław Kordalewski, Wiceprezes Zarządu, NC+. Organizatorem wydarzenia było MMC Polska, które odpowiadało również za odbywającą się w tym samym czasie Konferencję Sieci Szerokopasmowe. Stanowi ona platformę wymiany doświadczeń i opinii na temat budowy infrastruktury dostępowej oraz rozwoju sieci szerokopasmowych w Polsce. Jak co roku wydarzenie zgromadziło kluczowych przedstawicieli biznesu i administracji rządowej. Podczas tegorocznej odsłony uczestniczyło w nim ponad 260 osób. Asseco było partnerem strategicznym także tej konferencji.