Rozwiązanie Asseco Customer Banking Platform zostało nagrodzone tytułem oraz rekomendacją „Hit Roku 2016” w konkursie technologicznym zorganizowanym przez Gazetę Bankową. Ponadto w zestawieniu „Lider Roku 2015” II miejsce w kategorii: energetyka, paliwa, chemia otrzymał Tauron Obsługa Klienta za centralizację systemów bilingowych dla klientów masowych. W ramach tego projektu spółka we współpracy z Asseco Poland wdrożyła system Asseco Utility Management Solutions.
Celem konkursu jest wyróżnienie najbardziej innowacyjnych produktów i rozwiązań IT. Rozdanie nagród odbyło się podczas uroczystej gali „Techno Biznes” 14 kwietnia 2016 r. w Warszawie. Wręczenie statuetek poprzedził wywiad na żywo z Adamem Góralem, prezesem zarządu Asseco Poland, który podzielił się z uczestnikami swoimi refleksjami na temat polskiej gospodarki.
Gala stanowiła zakończenie całodniowej konferencji, którą otworzyła minister cyfryzacji Anna Streżyńska, zapowiadając, że do 2020 roku z mapy Polski powinny zniknąć „białe plamy”, czyli miejsca bez dostępu do sieci. Podczas wydarzenia odbyły się trzy debaty podzielone na bloki tematyczne: bankowość i finanse; energetyka, paliwa i chemia oraz informatyka, Internet, telekomunikacja, medycyna i farmacja, transport i logistyka. Patronat honorowy nad imprezą objęły, m.in. Ministerstwa Cyfryzacji, Rozwoju oraz Giełda Papierów Wartościowych.
Nagrodzony system Asseco Customer Banking Platform to unikalne rozwiązanie bankowości internetowej i mobilnej, bazujące na Platformie internetowego dostępu klienta do produktów i usług biznesowych. Dzięki wykorzystaniu innowacyjnej koncepcji ekosystemu miniaplikacji, pozwala na swobodne i niezwykle szybkie kształtowanie produktów i usług bankowych oferowanych klientom, jednocześnie na platformie bankowości internetowej i mobilnej.