Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Asseco rusza z kolejną odsłoną kampanii #BiznesBezPapieru, której celem jest zwiększanie świadomości przedsiębiorców w zakresie cyfryzacji biznesu. Jako lider cyfryzacji w Polsce, Asseco pokazuje, jak efektywnie przenosić tradycyjne procesy biznesowe do świata online. W ramach kampanii uruchamia serwis biznesbezpapieru.pl z praktyczną wiedzą na temat digitalizacji. Do inicjatywy przyłączają się także kolejni Partnerzy m.in. Związek Cyfrowa Polska oraz Samsung, by wspólnie z Asseco edukować rynek.
Pandemia covid-19 skokowo przyspieszyła procesy cyfryzacji w przedsiębiorstwach. Wg raportu McKinsey od stycznia do maja 2020 r. gospodarka cyfrowa w Polsce wzrosła o 18,4% czyli 2,5-krotnie szybciej niż w latach 2017-2019. Firmy, które chcą przetrwać kryzys i dalej się rozwijać już teraz przenoszą swoje procesy do świata cyfrowego. Z drugiej strony, badania* pokazują, że choć większość firm (79 proc.) rozumie potrzebę cyfrowej transformacji, to skalowanie inicjatyw cyfrowych, wciąż pozostaje wyzwaniem. Dlatego Asseco wraz z Partnerami rozwija inicjatywę #BiznesBezPapieru, by jeszcze skuteczniej pomagać klientom projektować i wdrażać rozwiązania, które umożliwiają zamianę tradycyjnych procesów na cyfrowe.
Przyspieszona digitalizacja powoduje wzrost zainteresowania produktami i usługami cyfrowymi. Zmiany te wymagają od firm i konsumentów wiedzy, jakie rozwiązania są dostępne oraz umiejętności, w jaki sposób z nich korzystać. Zdajemy sobie sprawę, że transformacja cyfrowa wymaga odważnych decyzji oraz wielu zmian, w tym zmiany strategii, procesów i doboru właściwych narzędzi. Asseco jako największa polska firma informatyczna i lider cyfryzacji polskiej gospodarki chce aktywnie uczestniczyć w procesie tych zmian, a także poprzez działania edukacyjne podnosić kompetencje cyfrowe Polaków i wskazywać kierunek rozwoju usług cyfrowych – mówi Artur Wiza, wiceprezes zarządu Asseco Poland.
Start serwisu www.biznesbezpapieru.pl
Jednym z filarów nowych działań, w ramach kampanii #BiznesBezPapieru, będzie serwis edukacyjno-informacyjny o tej samej nazwie www.biznesbezpapieru.pl. To pierwszy tego rodzaju serwis, poświęcony w całości cyfryzacji, w którym przedsiębiorcy i konsumenci znajdą porady ekspertów oraz praktyczną wiedzę o jej różnych aspektach. Dowiedzą się m.in.: jak efektywnie przenosić tradycyjne procesy do świata cyfrowego i jakie to przynosi korzyści, jak wykorzystywać narzędzia cyfrowe w różnych dziedzinach życia i jak istotne jest przy tym cyberbezpieczeństwo. Zdobędą także wiedzę o tym, czym są usługi zaufania takie jak jest podpis elektroniczny czy videoweryfikacja. Serwis merytorycznie będą wspierać przedstawiciele Partnerów: Michał Kanownik ze Związku Cyfrowa Polska, dr Michał Kawecki z Wyższej Szkoły Bankowej, Justyna Orłowska z GovTech, dr hab. Krzysztof Kozłowski z SGH, Dr hab. prof. UO Dariusz Szostek, Tomasz Chomicki z Samsung Electronic Polska, Michał Tabor z Obserwatorium.biz, a także eksperci Asseco Poland i Asseco Data Systems.
Działania edukacyjne będą prowadzone za pośrednictwem mediów biznesowych i serwisów społecznościowych. Organizowane będą szkolenia dla przedsiębiorców w formie webinarów, a także debaty z udziałem ekspertów.
Partnerami kampanii są: Związek Cyfrowa Polska, Samsung, GovTech Polska, Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie, Szkoła Główna Handlowa, Obserwatorium.biz, Santander Consumer Bank, Szostek_Bar i Partnerzy Kancelaria Prawna i Program Czysta Polska.
* Badania EY Digital Investment Index
#BiznesBezPapieru #PaperlessBusiness #ZacznijOdSiebie #PolskaDolinaCyfrowa #ITmadeinPoland
Poprzedni wpis
Następny wpis