Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Zarządzanie przychodnią medyczną jest skomplikowanym procesem, który wymaga wdrożenia nie tylko odpowiednich procedur, ale także narzędzi informatycznych. Dziesiątki wystawianych dokumentów, oddzielne raportowanie komercyjne oraz do NFZ, udostępnienie e-Usług dla pacjentów to tylko niektóre z wyzwań jednostek służby zdrowia. Co więc mogą one zrobić, żeby ich praca była sprawna i efektywna? Rozwiązanie jest jedno – mMedica. Asseco wdrożyło ten system m.in. w Centrum Medycznym Graniczna w Katowicach.
mMedica to oprogramowanie do obsługi wizyt pacjentów, sprawdzone przez tysiące przychodni oraz indywidualnych praktyk lekarskich. Dla użytkownika jest to z jednej strony podstawowe narzędzie tworzenia, gromadzenia i przechowywania Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, a z drugiej wielkie wsparcie w procesie rozliczania z płatnikami publicznymi, takimi jak na przykład Narodowy Fundusz Zdrowia oraz komercyjnymi – powiedział, Szymon Chamuczyński, Dyrektor Działu Produktów Masowych, Asseco Poland.
W placówce wdrożono kilka modułów systemu mMedica m.in.: e-Rejestrację, aplikację Asseco Informacje Medyczne, powiadamiania SMS, Elektroniczną Dokumentację Medyczną, oraz e-Wyniki. Projekt z uwagi na jego złożoność trwał 2 lata. Wymagał dostosowania wielu obszarów technologicznych do nowych założeń. Teraz wszystkie funkcjonalności pochodzą od jednego dostawcy i bezproblemowo ze sobą współpracują. Dla jednostki była przy tym kluczowa stabilność, przejrzystość oraz łatwość obsługi systemu przez personel medyczny.
Z punktu widzenia projektu, prowadzonego na tak dużą skalę bardzo ważna była współpraca zarówno z osobami odpowiadającymi za decyzje w Centrum Medycznym Graniczna, jak również z partnerem realizującym wdrożenie, a obecnie świadczącym usługi serwisowe. Można powiedzieć także, że dzięki konsekwentnemu wdrażaniu narzędzi informatycznych w Centrum Medycznym Graniczna zoptymalizowana została praca całej placówki. Miarą tego sukcesu są efekty i opinie personelu oraz pacjentów – powiedział Wojciech Kulbiński, Menedżer ds. Sprzedaży, Asseco Poland.
System mMedica rozwijany jest przez Asseco już od ponad 12 lat i ma dziesiątki tysięcy użytkowników w całej Polsce. To najbardziej kompletny system obejmujący niemal wszystkie dziedziny usług medycznych, a po wprowadzeniu obowiązku prowadzenia e-Usług jest idealnym rozwiązaniem dla małych średnich i dużych placówek medycznych, dzięki skalowalności i budowie modułowej. Obecnie korzysta z niego ponad 28 000 użytkowników jednostek służby zdrowia.
Dowiedz się więcej o mMedica na: mmedica.asseco.pl