Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Wykorzystanie technologii 5G może mieć zastosowanie nie tylko w branży telekomunikacji, ale także finansowej. Wśród korzyści, jakie przyniesie wymienia się m.in. przyspieszenie czasu realizacji operacji, a także ograniczenie infrastruktury IT w centralach i oddziałach banków. O tym, jak technologia 5G może wpłynąć na polski rynek, nie tylko finansowy oraz perspektywach jej wdrożenia mówi Tomasz Buczak, Head of Asseco Innovation Hub w Asseco Poland na łamach artykułu Gazety Bankowej.
Z pewnością to operatorzy sieci najbardziej odczują zmianę technologii 4G na 5G, głównie przez inwestycje, ale również perspektywę obsługi znacznie większej ilości danych niż obecnie. Naturalnym beneficjentem zwiększonej przepustowości sieci będzie przemysł rozrywkowy, szczególnie wideo. Zyskać mogą też placówki świadczące usługi medyczne, takie jak: monitorowanie stanu pacjenta, transmisja i dostęp do danych medycznych etc. Technologia 5G może wpłynąć, w przypadkach temu sprzyjających, na decentralizację opieki medycznej ze szpitali do domów. Wszelkiego typu monitorowanie czy może szerzej loT będą miały bezpośredni wpływ na to, w jaki sposób klienci, mniej lub bardziej świadomie, będą korzystać z technologii 5G i w jaki sposób takie sektory gospodarki jak opieka medyczna czy branża rozrywkowa będą zmieniały swoje usługi oraz modele działania – mówi Tomasz Buczak.
Czy technologia 5G odegra kluczową rolę dla banków? Według eksperta Asseco może mieć ona pośredni wpływ na sposób funkcjonowania i komunikacji z klientem.
Spodziewam się raczej wpływu pośredniego, poprzez strategiczne partnerstwa między instytucjami bankowymi a partnerami biznesowymi, którzy będą dostarczać usługi z wykorzystaniem technologii 5G. Z jednej strony, aby jeszcze lepiej dopasować ofertę produktów bankowych do potrzeb klientów. Z drugiej strony bank, jako instytucja wysokiego zaufania, może dostarczać klientowi usługi partnerów biznesowych w bezpiecznej platformie bankowej i wcielić się w rolę osobistego asystenta, który nie tylko czuwa i pomaga zarządzać finansami, lecz również rozpoznaje jego potrzeby i pomaga je zrealizować. Bank jako platforma to doskonałe miejsce do połączenia produktów i usług bankowych z niebankowymi, takimi jak usługi medyczne, programy lojalnościowe czy zarządzanie rachunkami domowymi. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji możliwa będzie integracja dwóch światów w sposób naturalny dla klienta. Umożliwi to bankom trafienie do klienta ze spersonalizowaną ofertą we właściwym czasie i miejscu. I to w aplikacji banku, której klient ufa tak, jak ufa instytucji bankowej – przewiduje Tomasz Buczak.
Wypowiedź ukazała się na lamach artykułu Gazety Bankowej pt. „Bankowa rewolucja 5G”, 01.04.2019 r. nr. 4, str. 68.
Poprzedni wpis
Następny wpis