Asseco News
Asseco News to portal informacyjny Asseco Poland. Nasze treści kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych tematyką IT, biznesowym aspektem nowych technologii, a także działalnością Asseco.

Zatrzymaj klientów i pozyskaj nowych – sztuczna inteligencja w usługach finansowych

Czy instytucje finansowe korzystają ze sztucznej inteligencji w swoich działaniach sprzedażowych? Jakie mechanizmy są obecnie kluczowe w automatyzacji marketingu? Jakie korzyści dają takie rozwiązania? Odpowiedzi na te pytania poznali uczestnicy 6. edycji konferencji „CEE SME Banking Club Conference”, podczas której przedstawione zostały najnowsze trendy transformacji cyfrowej w segmencie bankowości małych i średnich przedsiębiorstw. Jedną z prelegentek spotkania była Marta Mróz-Sipiora, Product Manager w Asseco Poland.

Rośnie zapotrzebowanie instytucji finansowych na rozwiązania z obszaru inteligentnej bankowości. Ponad 80 proc. z nich wskazuje, że wdrożenie sztucznej inteligencji umożliwi im lepsze dopasowanie oferty dla klientów, a 56 proc. że usprawni procesy wykrywania nadużyć finansowych*.

Przyspieszenie cyfryzacji i rosnące ilość danych sprawiają, że konieczna staje się automatyzacja marketingu. Aby była ona efektywna, musi działać w oparciu o mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które są w stanie przenalizować dostępne zbiory danych – powiedziała Marta Mróz-Sipiora. Najlepszym potwierdzeniem użyteczności takich rozwiązań są statystyki, które pokazują, że firmy z nich korzystające odnotowują ponad 450 proc. wzrost skuteczności w typowaniu potencjalnych klientów i blisko 15 proc. w efektywności sprzedaży przy jednoczesnej redukcji kosztów działań marketingowych – dodała.

System analityczny na bazie danych i obserwacji działań klientów online (media społecznościowe, strony www, aplikacje mobilne), określa profil klienta i rekomenduje najlepszą ofertę. Może być to oferta, mająca na celu pozyskanie nowego odbiorcy produktów czy usług, jak również oferta utrzymaniowa, skierowana do bieżących klientów. Działanie takiego systemu opiera się na 3-etapowym procesie, który obejmuje: profilowanie klienta, analizę i ofertowanie.

Rozmawiając z klientami często słyszę pytanie o funkcję uczenia maszynowego i jego wykorzystania w systemie Asseco Customer Intelligence (ACI) – powiedziała ekspertka Asseco. Nasze rozwiązanie monitoruje zachowania klientów w internecie i są to nie tylko dane historyczne, ale również działania w czasie rzeczywistym. Dane te są następnie analizowane, a dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji system generuje informacje, które umożliwiają skuteczne wytypowanie potencjalnych klientów i stworzenie dla nich dedykowanej oferty – dodała.

Zachęcamy do obejrzenia wystąpienia Marty Mróz-Sipiory pt. „Artificial Intelligence – how to reveal best customers and acquire news ones?”
Jak technologia pozwala pozyskać klientów i sprzedawać więcej? Dowiedz się na: https://aci.asseco.com/

*Źródło: The Economists Intelligence Unit

Zobacz także