Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Z globalnego badania przeprowadzonego na zlecenie banku HSBC pt. „Zaufanie do technologii”, wynika, że największym zaufaniem klientów cieszą się usługi oferowane przez banki. Dotyczy to m.in. kwestii wdrażania innowacji, takich jak biometria, usługi głosowe oraz sztuczna inteligencja. Wyniki badania HSBC skomentował dla magazynu Computerworld ekspert Asseco – Tomasz Leś, Senior Product Manager w z Pionu Banków Komercyjnych.
Dostarczając oprogramowanie i usługi dla sektora bankowego w ponad 30 krajach widzimy, że w ostatnich latach nastąpił rewolucyjny rozwój technologii w tej branży. Banki bardzo szybko sięgnęły po takie rozwiązania, jak np. biometryczna autoryzacja, rozpoznawanie głosu czy sztuczna inteligencja (AI). Wyróżniające się pod tym względem kraje to Polska i Turcja – wyjaśnia Tomasz Leś, Senior Product Manager w Pionie Banków Komercyjnych w Asseco Poland. Te różnice w poziomie wykorzystywania nowych technologii w bankach na rynkach zagranicznych to szansa dla polskich firm z sektora IT tworzących rozwiązania dla sektora finansowego. Pomysły opracowywane na polskim rynku mogą pomóc w unowocześnianiu oferty banków w innych krajach, co wobec zawrotnego wręcz tempa rozwoju nowych technologii wydaje się być nieuniknione – dodaje.
Link do artykułu w Computerworld
Powiązany materiał w Pulsie Biznesu
Poprzedni wpis
Następny wpis