Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Asseco zakończyło pierwszy etap wdrożenia usług bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych w Halyk Bank Georgia. Bazuje ono na omnikanałowym systemie Asseco Customer Banking Platform (Asseco CBP). Rozwiązanie jest dostępne od kilku miesięcy dla wszystkich klientów banku.
System Asseco CBP charakteryzuje się nowatorskim designem, łatwością użytkownia i szeroką gamą funkcjonalności. Wpłynie to na podniesienie poziomu obsługi klientów Halyk Bank Georgia i skuteczne konkurowanie tej instytucji na rynku finansowym Gruzji. Użytkownicy systemu otrzymują pełne informacje o swoich rachunkach, kartach, lokatach i kredytach, a także możliwość rejestracji nowych rachunków oraz ubiegania się o nowe produkty bankowe ze wstępną kalkulacją zysków i strat. Zakres działania Asseco CBP obejmuje również wszystkie wymagane operacje płatnicze, w tym płatności m.in. za usługi komunalne, podatki oraz opłaty skarbowe. Dzięki technologii RWD, klienci mają dostęp do rozwiązania bankowości elektronicznej poprzez klasyczną usługę internetową na komputerze PC/laptopie oraz większość nowoczesnych urządzeń mobilnych.
System został zbudowany w oparciu o nowoczesną architekturę mikro-usług, a dla graficznego interfejsu użytkownika (GUI) zastosowano unikalny mechanizm miniaplikacji. Umożliwia on klientom dostosowanie widoku pulpitu do własnych potrzeb, a pracownikom banku szybsze wdrażanie i uruchamianie nowych usług, skracając tym samym czas wprowadzenia ich na rynek.
W ramach projektu wdrożeniowego rozwiązanie e-bankowości zostało zintegrowane z centralnym systemem bankowym Colvir, centrum przetwarzania kart UFC oraz systemem płatności UCC w trybie online, aby oferować klientom najbardziej aktualne dane dotyczące ich rachunków oraz natychmiastową realizację transakcji. Bezpieczeństwo dostępu do systemu i płatności jest gwarantowane przez zgodność z międzynarodowymi standardami dwupoziomowego uwierzytelniania użytkowników.
Kolejnym etapem współpracy Asseco z Halyk Bank Georgia będzie uruchomienie bankowości internetowej dla klientów korporacyjnych. A dodatkowo dzięki możliwości dodawania nowych miniaplikacji do bieżącej instalacji systemu, bank będzie mógł elastycznie rozszerzać zakres oferowanych usług oraz precyzyjnie dopasować je do potrzeb klienta.
Digitalizacja kanałów usług finansowych jest obecnie kluczowym czynnikiem rozwoju banków. Dzisiaj wraz z Grupą Asseco mamy przyjemność zaoferować naszym klientom obsługę spełniającą najwyższe standardy jakościowe, dostępne w trybie 24/7 – powiedział Shota Chkoidze, Wiceprezes Zarządu Halyk Bank Georgia.
Grupa Asseco oferuje oprogramowanie i świadczy usługi na rzecz banków w ponad 30 krajach. Posiadamy centra kompetencyjne w Polsce, na Słowacji, w Rosji, a także na Bałkanach i w Izraelu. Umowa z Halyk Bank Georgia to kolejny krok wzmacniający międzynarodową pozycję naszej Grupy. To również dobry przykład na to, że polskie produkty IT są doceniane i spełniają wysokie wymagania banków działających w Gruzji – powiedział Zbigniew Pomianek, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland.
Więcej informacji o Asseco CBP: cbp.asseco.com
***
Halyk Bank Georgia
Spółka zależna JSC Halyk Bank – największego uniwersalnego banku komercyjnego w Kazachstanie, który działa z powodzeniem na rzecz swoich klientów od ponad 95 lat. Bank jest obecny na rynku finansowym Gruzji od 2008 roku i oferuje swoim klientom szeroki zakres usług bankowych: kredyty detaliczne i biznesowe, karty płatnicze, usługi gotówkowo-płatnościowe, przelewy pieniężne, usługi bankowości mobilnej i inne.
Asseco
Jeden z największych dostawców oprogramowania w Europie (TOP-6) i największy dostawca rozwiązań IT w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma od ponad 25 lat opracowuje zaawansowane technologicznie rozwiązania informatyczne dla wszystkich kluczowych sektorów gospodarki. Asseco działa obecne w 54 krajach na świecie i zatrudnia ponad 24.000 osób. W Gruzji, Grupę reprezentuje Asseco Georgia z siedzibą w Tbilisi.
Następny wpis