Asseco News
Asseco News to portal informacyjny Asseco Poland. Nasze treści kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych tematyką IT, biznesowym aspektem nowych technologii, a także działalnością Asseco.

Bon turystyczny, czyli wirtualna karta płatnicza

Pandemia koronawirusa sprawiła, że administracja państwowa stanęła przed wyzwaniem opracowania programów mających na celu wsparcie przedsiębiorców i obywateli, ale również przed koniecznością wdrożenia odpowiednich rozwiązań technologicznych, umożliwiających ich realizację. Jednym z takich działań pomocowych jest bon turystyczny, który stanowi pewnego rodzaju odpowiednik karty płatniczej z określoną kwotą, umożliwiający dokonywanie płatności za usługi turystyczne.

Bon turystyczny przysługuje rodzinom z co najmniej jednym dzieckiem niezależnie od wysokości ich dochodów. Jest ważny do 31 marca 2022 r. Jego wartość jest równa miesięcznej kwocie przyznawanej danej rodzinie w ramach programu 500+. Całość usługi, począwszy od aktywowania bonu, kończąc na  przelaniu środków na konto wybranego usługodawcy odbywa się w formie cyfrowej.

Polski bon turystyczny jest elektronicznym dokumentem, a mówiąc obrazowo czymś w rodzaju wirtualnej karty płatniczej, na którą zostały przelane odpowiednie środki – powiedział Arkadiusz Wójcik, Dyrektor Pionu Ubezpieczeń Społecznych, Asseco Poland. Aby go pozyskać, należy założyć swój profil na PUE. Po zalogowaniu na konto, bon jest już na nim dostępny, więc nie ma potrzeby składania żadnych dodatkowych formularzy. Jedyne, co trzeba zrobić, to go aktywować, potwierdzając e-mail i numer telefonu. Jest to o tyle istotne, że bon zostanie wysłany na wskazany adres poczty elektronicznej – dodał.

Asseco pracując nad rozwiązaniem obsługującym bon turystyczny, stworzyło złożony system płatności, w którym  wykorzystywane są dane z urzędów gmin, obsługujących program 500+. Dzięki takiemu rozwiązaniu realizacja bonu odbywa się w prosty i szybki sposób. Pracownik obiektu turystycznego loguje się do systemu ZUS, a posiadacz bonu otrzymuje sms-em specjalny kod, który podaje, aby dokonać płatności za pobyt czy inną usługę turystyczną.

Ważnym aspektem tego projektu było wyeliminowanie procedur papierowych, a tym samym rozwój kolejnej usługi cyfrowej w administracji państwowej. Asseco, które jest inicjatorem programu #BiznesBezPapieru prowadzi liczne działania, których celem jest promowanie digitalizacji oraz projektowanie i wdrażanie odpowiednich rozwiązań zarówno w przedsiębiorstwach, jak i urzędach publicznych.

Zobacz także