Asseco News
Asseco News to portal informacyjny Asseco Poland. Nasze treści kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych tematyką IT, biznesowym aspektem nowych technologii, a także działalnością Asseco.

Akademia Liderek ESG w Asseco

Jak ESG wpływa na kształtowanie strategii biznesowej? Czy może ograniczać konkurencyjność firmy? Jak zaplanować działania ESG w ramach inwestycji organizacji? Odpowiedzi m.in. na te pytania poznały uczestniczki 1. edycji Akademii Liderek ESG zorganizowanej przez Fundację im. Lesława A. Pagi. Asseco, które jest partnerem tego programu, zorganizowało dla nich panel dyskusyjny, w którym na początku kwietnia wzięli udział przedstawiciele rynku finansowego.

Eksperci Asseco wspólnie z reprezentantami: BNP Paribas Bank Polska, Santander Bank Polska, Veleo Bank oraz Visa omówili kluczowe tematy związane z transformacją ESG. W trakcie spotkania z uczestniczkami Akademii Liderek ESG poruszono m.in. kwestie wpływu konsumentów, jak również kontrahentów na wytyczanie standardów przez organizacje. Eksperci omówili również wpływ rynków finansowych na zmiany w świadomości zarządów spółek. Zastanawiali się także, czy ESG w odróżnieniu od CSRu w znaczący sposób wpłynie na trendy i kształtowanie strategii europejskich biznesów i czy ograniczy ich konkurencyjność w porównaniu z azjatyckimi oraz amerykańskimi firmami.

Akademia Liderek ESG to program skierowany do studentek, absolwentek i osób aktywnych zawodowo – które utożsamiają się z innowacjami ESG lub wdrażają jej cele w organizacjach – powiedziała Eliza Konotopska, Kierownik Biura Ochrony Środowiska, Asseco Poland. Cieszymy się, że mogliśmy przedstawić im nasze działania i stworzyć w Asseco platformę do wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu ESG pomiędzy sektorem IT a finansowym – dodała.

Akademia Liderek ESG, którego Asseco jest partnerem, to program dla kobiet, które rozumieją, że radzenie sobie ze złożonością współczesnego biznesu wymaga tworzenia długoterminowej wartości dla interesariuszy. Wspiera on liderki w realizacji zmian od analizy, tworzenia strategii spójnej z modelem biznesowym, przez raportowanie niefinansowe, po szkolenia miękkie m.in. z negocjacji i wystąpień.

Zobacz także