Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Allegro nikomu w Polsce przedstawiać nie trzeba – to lider krajowego e-commerce’u, który obecnie rozwija swój model międzynarodowo. Dzięki Allegro Pay na platformie można robić zakupy z płatnością odroczoną do 30 dni, a także rozłożyć ją na wygodne miesięczne spłaty. Decyzja o przyznaniu środków na zakupy podejmowana jest nawet w mniej niż minutę dzięki między innymi wsparciu Asseco Poland, największej firmy IT w regionie.
W systemie Asseco przetwarzane są wszystkie kontrakty zawierane w ramach Allegro Pay. Wdrożona przez Allegro w 2020 r. usługa buy-now-pay-later nieprzerwanie zyskuje na popularności. Liczba klientów Allegro Pay przekroczyła już 1 milion, a w samym tylko trzecim kwartale 2022 roku udzielono za jej pośrednictwem pożyczek na kwotę 1,4 mld złotych, czyli 156 proc. więcej w ujęciu rocznym.
Ważnym elementem Allegro Pay jest platforma Asseco Core Banking Solution, wnosząca gotowe rozwiązania sprawdzone z sukcesem w obszarze bankowym i uwzględniająca schematy księgowe Allegro. Firma Asseco, partner technologiczny Allegro Pay, zapewniła nie tylko moc obliczeniową i odpowiednie oprogramowanie, ale również zespół specjalistów wspierający działalność w trybie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Usługa jest świadczona według schematów Software as a Service, opracowanych na potrzeby instytucji finansowych, gdzie płatność odbywa się w modelu subskrypcyjnym.
„Jesteśmy w stanie przetworzyć 50 umów na sekundę. Średnio jest to 10 mln dokumentów miesięcznie. System Asseco m.in. przygotowuje harmonogram spłat, oblicza i księguje odsetki, rejestruje wypłatę kredytu, obsługuje rozliczenie spłat, nalicza zaległości, czy przetwarza księgowania. Co ważne, sprzedawca od razu otrzymuje całą kwotę i nie musi czekać na kolejne raty wpłacane przez kupującego” – tłumaczy Bartłomiej Bartosiewicz, Business Development Director w Asseco Poland. „W usługach finansowych bardzo ważne jest bezpieczeństwo informacji. Asseco nie przechowuje żadnych danych użytkowników Allegro w ramach własnej infrastruktury centrum danych” – dodaje.
„Współpraca dwóch polskich firm technologicznych działających międzynarodowo powinna być czymś naturalnym” – mówi Jakub Kachlicki, Dyrektor ds. Technologii Usług Finansowych w Grupie Allegro. „O wyborze Asseco zadecydowała gotowość i dojrzałość funkcjonalna tego rozwiązania. Daje to nam możliwość skrócenia czasu od pomysłu do uruchomienia usługi przy racjonalnym poziomie zaangażowania po naszej stronie w rozwój standardowej części produktu finansowego i procesów z nim związanych”.
Usługi BNPL (Buy Now Pay Later) są nie tylko wygodne dla klientów, ale także pozwalają sprzedawcom przyciągnąć nowe grupy konsumentów, a platformom e-commerce zwiększyć liczbę transakcji. Jak wynika z raportu „Koszyk Roku 2022” niemal 75 proc. największych e-commerce’ów posiada odroczone płatności. Eksperci Allegro nie mają wątpliwości, że wzrost płatności BNPL jest wyraźnym trendem w branży handlu internetowego.
Poprzedni wpis
Następny wpis