Asseco News
Asseco News to portal informacyjny Asseco Poland. Nasze treści kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych tematyką IT, biznesowym aspektem nowych technologii, a także działalnością Asseco.

Dlaczego Tak? Sztuczna inteligencja w telekomunikacji

Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w telekomunikacji, m.in. w obszarze analizy danych. Firmy gromadzą bardzo dużo informacji na temat swoich klientów i sposobów, w jaki korzystają oni z dostępnych usług. Jest to jednak tylko jeden z zakresów, gdzie AI znajduje swoje zastosowanie w tym sektorze. W jakich jeszcze obszarach działalności może ona wspierać operatorów? M.in. o tym rozmawiali Szymon Marzec, Dyrektor Działu New Markets & Products, Asseco Poland oraz Robert Stanilewicz w programie „Dlaczego Tak”, w którym w prostych słowach opowiadamy o cyfryzacji biznesu i nie tylko.

Rozwijającym się w ostatnich latach zastosowaniem sztucznej inteligencji w telecomach są wszelkiego rodzaju boty, czyli programy komputerowe wykorzystujące tę technologię do komunikacji z klientami – powiedział Szymon Marzec. W Grupie Polsat Plus wdrażamy właśnie naszego voicebota, czyli bota, który umie rozmawiać z klientem. Kiedy klient komunikuje się z operatorem w rzeczywistości rozmawia z programem komputerowym, który go wysłucha, zinterpretuje pytania, dopyta, jeżeli potrzebuje więcej informacji, udzieli odpowiedzi, a następnie zarekomenduje jakieś działanie – dodał.

Chcesz dowiedzieć się więcej o sztucznej inteligencji w telekomunikacji? Zapraszamy do obejrzenia rozmowy!

Zobacz także