Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Rynek bancassurance potrzebuje bodźca do długofalowego wzrostu. Oznacza to konieczność poprawy dwóch obszarów – wzmocnienia współpracy na linii bank-ubezpieczyciel oraz większej koncentracji na doświadczeniu klienta. Jak zatem osiągnąć ten cel i zapewnić lepszą sprzedaż usług ubezpieczeniowych w bankach spółdzielczych? Jak budować atrakcyjną ofertę, która jednocześnie pozwoli odpowiadać na nadchodzące wyzwania oraz cyfrowe trendy? Więcej na ten temat mówi Kamil Parzuchowski, Business Development Manager, Asseco Poland w wywiadzie dla Miesięcznika BANK.
Nowe regulacje, nowi klienci, nowi konkurenci – to obecnie główne czynniki, które wpływają na przedstawicieli sektora finansowego i mobilizują ich do nieustannego poszukiwania nowych sposobów na podniesienie poziomu atrakcyjności oferty, wzrost przychodów i ograniczenie kosztów. Żeby osiągnąć ten cel potrzebują nowatorskich rozwiązań, które zapewnią im możliwość transformacji modelu biznesowego, uproszczenia procesów oraz zwiększenia dostępności produktów, także tych ubezpieczeniowych. Właśnie dlatego Asseco uruchomiło CUI.Ubezpieczenia, czyli omnikanałową platformę do sprzedaży oraz obsługi ubezpieczeń. Jest ona zarówno wygodnym narzędziem dla doradców w oddziałach banków, jak i rozwiązaniem dostępnym dla klientów poprzez bankowość internetową.
Ubezpieczenia w zasięgu ręki.
Nowe rozwiązanie Asseco pozwala klientom banków spółdzielczych na sprawny dostęp do produktów ubezpieczeniowych w dowolnym miejscu i czasie. Teraz również oni mają możliwość zakupu polisy „trzema kliknięciami” — w sposób, który dotychczas oferowały tylko nieliczne banki komercyjne. Zyskują przy tym dużą elastyczność w zakresie wyboru płatności, która może odbywać się również w systemie ratalnym. Wtedy składki pobierane są automatycznie z konta klienta.
CUI.Ubezpieczenia to również duże usprawnienie zarówno dla banku, jak i jego pracowników. Dzięki integracji z systemem bankowym platforma zapewnia automatyzację większości procesów, które dotychczas musiały być wykonywane ręcznie, jak np. wymiana danych, rozliczanie składek lub rat czy raportowanie. Posiada też jeden wspólny front-end sprzedażowy oraz jedno miejsce dystrybucji, niezależnie od tego ile produktów różnych towarzystw ubezpieczeniowych bank będzie miał w ofercie. Co ważne, nie zmienia przy tym całej logiki transakcji zarówno od strony banku, jak i klienta.
Bez ryzyka, bez kosztów.
Rozwiązanie Asseco prezentuje unikalny model sprzedaży. Tutaj beneficjentem są zarówno banki spółdzielcze oraz ich klienci, jak i towarzystwa ubezpieczeniowe, które za pośrednictwem CUI.Ubezpieczenia mają szansę dotrzeć ze swoimi produktami do ponad 400 tys. klientów w Polsce. Jest to skala, która z jednej strony całkowicie zmienia percepcję każdego ubezpieczyciela, z drugiej daje silną pozycję negocjacyjną.
W ten sposób banki spółdzielcze otrzymują kompleksowe narzędzie do prostej dystrybucji różnorodnych produktów bancassurance, które mogą być sprzedawane równolegle z dotychczasową ofertą, na niezmienionych warunkach również pod względem prowadzenia rozliczeń. Nie ponoszą przy tym żadnego ryzyka związanego z wdrożeniem platformy, czy udostępnieniem oferty klientom. Zyskują natomiast łatwy dostęp do produktów ubezpieczeniowych, z których mogą sprawnie korzystać. To z kolei przekłada się na wzrost sprzedaży, a co za tym idzie także większe zyski.
Zgodnie z trendami.
Pierwszym partnerem Asseco przy tym projekcie jest AXA, ale docelowo na platformie będą dostępne produkty również innych towarzystw ubezpieczeniowych, które chciałyby zwiększyć dostępność swojej oferty. O korzyściach, jakie daje to rozwiązanie mogły już się przekonać trzy banki spółdzielcze, które w ten sposób poszerzyły swoje źródło uzyskiwanych przychodów.
To wszystko sprawia, że CUI.Ubezpieczenia przełamuje tradycyjne schematy sprzedaży ubezpieczeń, będąc równocześnie impulsem do rozwoju bancassurance. Za jej pośrednictwem zarówno banki, jak i towarzystwa ubezpieczeniowe zyskują możliwość całkowitej transformacji strategii, modelu biznesowego i operacyjnego, a także budowania pozytywnych doświadczeń klientów. Z kolei automatyzacja procesów, jaką zapewnia rozwiązanie jest także kolejnym krokiem do rozwoju banków spółdzielczych i sprawnego wdrożenia rozwiązań opartych o sztuczna inteligencję.
Wypowiedź ukazała się 1.07.2019 r. w Miesięczniku BANK, nr 7, str. 50.
Dowiedz się więcej na: cui.ubezpieczenia.asseco.com
Poprzedni wpis
Następny wpis