Asseco News
Asseco News to portal informacyjny Asseco Poland. Nasze treści kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych tematyką IT, biznesowym aspektem nowych technologii, a także działalnością Asseco.

Big Data coraz istotniejsze dla telekomów

 

W 2017 roku operatorzy telekomunikacyjni będą kontynuowali rozwój tzw. usług konwergentnych, które umożliwiają ich klientom, oprócz szeroko pojętej komunikacji, korzystanie z bankowości, wykupienia ubezpieczenia, opłacenia rachunków za prąd, pobierania różnego rodzaju mediów. Dostępność usług będzie się zwiększała z czasem, a jednocześnie coraz szerzej wykorzystywana będzie również analiza danych, w większości z wykorzystaniem Big Data. Sektor telekomunikacyjny zmierzy się również z wyzwaniem, polegającym na wykorzystaniu posiadanych zbiorów danych do zdobywania dodatkowej wiedzy na temat klientów, która pozwoli na skuteczniejsze profilowanie oferty. Właściwe technologie do tego celu zostały opracowane i już są dostępne. Potrzebne jest natomiast opracowanie modeli, umożliwiających osiąganie korzyści biznesowych, jednocześnie mając na uwadze to, że operatorzy telekomunikacyjni, podobnie jak sektor finansowy, podlegają regulacjom wpływającym na ich możliwości w tym zakresie.

 

Jako oficjalny partner technologiczny Orange Polska, w 2016 prowadziliśmy u tego operatora duży projekt transformacyjny. Jego pierwszy etap polegał na migracji trzech milionów klientów rynku B2C do docelowego systemu BRM. Udane zakończenie tego przedsięwzięcia to jedno z największych osiągnięć w wdrożeniach systemu BRM w Polsce i Europie. W ostatnich miesiącach podpisaliśmy także umowę z firmą Huawei. W ramach realizowanego kontraktu Asseco jest znaczącym partnerem technologicznym w dużym projekcie transformacyjnym, prowadzonym w połączonych już firmach Polkomtel i Cyfrowy Polsat. Jego celem jest wdrożenie zintegrowanego systemu sprzedaży i obsługi klienta, który umożliwi lepiej zarządzać sprzedażą, ale także szybciej wprowadzać nowe produkty oraz usługi przy jednoczesnym uproszczeniu procesu ich zakupów dla klientów. Realizacja tego zadania ma trwać co najmniej dwa lata.

 

Tekst został także wykorzystany na http://biznes.pap.pl/pl/news/search/info/25906102,telekomy-beda-kontynuowaly-rozwoj-uslug-konwergentnych–coraz-istotniejsze-big-data-(opinia)

 

 

 

Zobacz także