Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Asseco kolejny rok z rzędu zwyciężyło w konkursie Global Finance „The Innovators 2021”. W tegorocznej edycji największa polska firma IT zdobyła tytuł „The Outstanding FinTech Innovator in Central and Eastern Europe for 2021”. Asseco zostało docenione za rozwój systemu analitycznego Asseco Customer Intelligence (ACI) i użyte w nim modele machine learning.
Pandemia koronawirusa i związane z nią zmiany rynkowe sprawiły, że firmy potrzebują wsparcia w digitalizacji swojego biznesu i pozyskiwaniu nowych klientów, którzy coraz częściej komunikują się z nimi za pomocą kanałów cyfrowych. Wiele przedsiębiorstw stoi więc przed wyzwaniem dynamicznego dostosowywania swojej oferty do ich bieżących oczekiwań. Ponadto pozyskiwanie nowych odbiorców dla usług i produktów wiąże się z siedmiokrotnie wyższymi kosztami od tych przeznaczanych na utrzymanie stałych klientów.
Przyspieszenie cyfryzacji biznesu sprawiło, że firmy potrzebują narzędzi, które umożliwią im efektywne działania w kanałach cyfrowych. Opracowane przez nas rozwiązanie Asseco Customer Intelligence to system, który na bazie danych i obserwacji działań klientów online (media społecznościowe, strony www, aplikacje mobilne), analizuje dane, określa profil klienta i rekomenduje najlepszą ofertę. Tym samym wspiera proces sprzedaży na każdym jego etapie – powiedziała Marta Mróz-Sipiora, Menadżer Produktu, Asseco Poland.
System wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) z użyciem modeli machine learning (ML). Za wdrożenie tych algorytmów odpowiadał zespół Data Science & Artificial Intelligence Lab, który odpowiada w Asseco za rozwój produktów klasy Business Intelligence.
Celem konkursu „The Innovators 2021” było wyróżnienie najbardziej innowacyjnych instytucji oraz dostawców usług i rozwiązań, wytyczających nowe trendy dla sektora finansowego.
Asseco już po raz kolejny zostało nagrodzone przez Global Finance. W poprzednich konkursach zwyciężyły rozwiązania: Asseco Customer Intelligence (ACI) – Innowator dla Bankowości Korporacyjnej, Asseco Enterprise Banking Platform – Digi Trade (Asseco EBP – Digi Trade) oraz Asseco Advisory Banking Platform (Asseco ABP). Firma w 2020 r. zdobyła także nagrodę w kategorii „The Most Innovative Banks and Fintech Companies – Central & Eastern Europe”.
Magazyn Global Finance jest wydawany w 191 krajach. Jego czytelnikami są głównie osoby, podejmujące strategiczne decyzje w międzynarodowych firmach oraz instytucjach finansowych.
Więcej informacji o Asseco Customer Intelligence na https://aci.asseco.com/
Poprzedni wpis
Następny wpis