Asseco News
Asseco News to portal informacyjny Asseco Poland. Nasze treści kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych tematyką IT, biznesowym aspektem nowych technologii, a także działalnością Asseco.

Asseco wdraża wirtualną rzeczywistość dla studentów WSPiA w Rzeszowie

Asseco Data Systems wspólnie z WSPiA Rzeszowską Szkołą Wyższą uruchomiło nowoczesne laboratorium wirtualnej rzeczywistości „Cyber Crime”. Technologia VR pomoże studentom kryminalistyki w nabyciu praktycznych umiejętności koniecznych w późniejszej pracy zawodowej. Rzeszowska uczelnia jest kolejną polską uczelnią, które w procesie kształcenia wykorzystują stworzony przez ADS symulator „Wirtualnej Sceny Zbrodni”.

Studenci WSPiA podczas zajęć dydaktycznych korzystają z dostarczonej przez Pion Szkoleń Asseco Data Systems symulacji komputerowej, która pozwala prowadzić oględziny miejsca zdarzenia w wirtualnej rzeczywistości.

“Wirtualna rzeczywistość, która już od kilku lat jest wykorzystywana w wielu dziedzinach naszego życia, świetnie sprawdza się również jako innowacyjna metoda nauczania. Jest to szczególnie istotne w procesie nabywania praktycznych umiejętności, które są uzupełnieniem wiedzy teoretycznej przekazywanej w tradycyjnej formie wykładów. Dostarczony przez nas symulator pomoże studentom prawa i bezpieczeństwa wewnętrznego w nauce czynności służbowych, z którymi zetkną się oni w późniejszej pracy – przy prowadzeniu oględzin miejsca zdarzenia, zabezpieczeniu śladów. VR jest rozwiązaniem, które daje ogromne możliwości zastosowania, przy stosunkowo niewielkich nakładach – zwłaszcza, że można na tego typu wdrożenia otrzymać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej i innych programów pomocowych.” powiedział Mariusz Lala, Dyrektor Zarządzający Pionu Szkoleń w Asseco Data Systems.

Symulacja jest wiernym odzwierciedleniem czynności standardowo podejmowanych na miejscu zdarzenia. Studenci mogą „uczestniczyć” w badaniu miejsca hipotetycznej zbrodni i analizować pozostawione ślady. Wystarczy, że założą specjalne gogle i użyją kontrolerów, które w wirtualnej rzeczywistości zastępują dłonie. Odnalezienie wskazówek pozwala „odblokować” kolejne etapy gry i znaleźć następne ślady i dowody.

Zdecydowaliśmy się na współpracę z Asseco Data Systems i wdrożenie „Wirtualnej Sceny Zbrodni”, ponieważ od lat stawiamy na nowoczesne i innowacyjne rozwiązania wspierające edukację młodzieży. Przeprowadzone kilka lat temu badania pokazały, że obecna młodzież ma inne podejście do nauki. Ich mózgi stają się coraz bardziej „cyfrowe”. Studenci chcą się uczyć poprzez „dotykanie wiedzy”, dlatego szkoły wyższe muszą zmieniać podejście do edukacji, wprowadzając coraz nowsze i innowacyjne metody nauczania. Dzięki symulatorowi „Wirtualnej Sceny Zbrodni” możemy pokazać studentom, jak w praktyce wygląda zawód, który chcą w przyszłości wykonywać. Zajęcia z wykorzystaniem tego programu prowadzić będą praktycy m.in. byli i obecni pracownicy Laboratorium Kryminalistycznego Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie. Dzięki temu będziemy mogli maksymalnie wykorzystać możliwości tego urządzenia. Co bardzo ważne „Wirtualna Scena Zbrodni” będzie wykorzystywana także podczas zajęć z uczniami podkarpackich szkół współpracujących z WSPiA” – powiedział prof. Jerzy Posłuszny, Rektor WSPiA Rzeszowskiej Szkoły Wyższej.

W planach Uczelni jest opracowanie i wdrożenie kolejnych programów nauczania opartych o technologię VR.

Zobacz także