Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Samorządy, które korzystają z oprogramowania dostarczanego przez Asseco Data Systems, obsłużą wnioski szybciej, niż dotychczas. W lipcu br. Asseco przetworzyło już blisko 300 tys. wniosków złożonych w sposób elektroniczny – trzykrotnie więcej niż w lipcu ubiegłego roku.
System Rodzina+, dedykowany do obsługi świadczeń „Rodzina 500+” i „Dobry Start” funkcjonuje w 9 największych polskich miastach. W związku z rozszerzeniem w 2019 r. grupy beneficjentów objętych programem „500+” konieczna była modyfikacja systemów IT tak, aby mogły sprawnie obsłużyć większą, niż dotychczas liczbę wniosków.
Pomimo bardzo krótkiego czasu na wdrożenie, wszystkie potrzebne modyfikacje zostały ukończone z sukcesem, a przepustowość systemu potwierdza liczba przetworzonych dotychczas wniosków. Pracownicy urzędów odpowiedzialnych za obsługę świadczeń korzystają z usprawnień, takich jak np. automatyzacja rejestracji wniosków i wysyłania decyzji za pomocą e-maili opatrzonych podpisem elektronicznym. W efekcie skraca to średni czas procesu obsługi wniosku z 12 do 4 dni – powiedział Jarosław Jastrzębski, Wiceprezes Asseco Data Systems.
System Asseco dokonuje automatycznej weryfikacji podanych przez wnioskodawcę danych osobowych i identyfikacyjnych, sprawdza m.in., czy pobierają oni inne gminne świadczenia społeczne, a także dzięki integracji z systemem NFZ potwierdza fakt zamieszkania rodziny na terenie Polski. Wszystkie informacje są następnie przekazywane do Centralnej Bazy Beneficjentów prowadzonej przez MRPiPS.
Asseco Data Systems, które specjalizuje się m.in. w tworzeniu produktów IT dedykowanych jednostkom samorządowym, odpowiedzialne jest za obsługę programów „500+” i „300+” w Krakowie, Szczecinie, Bydgoszczy, Kielcach, Toruniu, Zielonej Górze, Elblągu, Piasecznie i Rumii. W ciągu 2018 r. ADS obsłużył łącznie ponad 326.000 wniosków.
Następny wpis