Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Ponad 1 mln zł na służbę zdrowia, bezpłatne wdrożenia dla szpitali czy wsparcie dla sektora edukacji w postaci programu „Partnerstwo dla uczelni” to tylko niektóre działania podjęte przez Asseco w obliczu pandemii koronawirusa. O tych inicjatywach opowiedział w rozmowie z dziennikiem „Rzeczpospolita” Artur Wiza, Wiceprezes Zarządu, Asseco Poland.
Asseco jest jednym z największych pracodawców w regionie – jakie procedury zostały wdrożone żeby zapobiec zarażeniom wirusem wśród pracowników? Czy te procedury się sprawdzają?
Od razu, wraz z pierwszymi informacjami o dotarciu koronawirusa do Polski, wprowadziliśmy szereg środków bezpieczeństwa w celu zabezpieczenia zdrowia naszych pracowników i ich rodzin. Osoby powracające z zagranicy kierowaliśmy na kwarantannę domową. Ograniczyliśmy bezpośrednie kontakty naszych pracowników z partnerami zewnętrznymi. Odwołaliśmy zaplanowane wyjazdy zagraniczne, a delegacje i spotkania zredukowaliśmy tylko do tych, które były niezbędne do tego, aby świadczyć usługi dla naszych klientów. Podjęliśmy decyzje o przeniesieniu organizowanych przez nas konferencji i innych wydarzeń na drugą połowę roku. Wyposażyliśmy nasze biura w środki dezynfekcyjne. Powołaliśmy również sztab antykryzysowy, który na bieżąco analizuje sytuację i przekazuje pracownikom wszystkie potrzebne informacje dotyczące funkcjonowania firmy. Po ogłoszeniu decyzji Rządu RP o wprowadzeniu szeregu ograniczeń związanych z epidemią, natychmiast przenieśliśmy pracowników w tryb pracy zdalnej. Dziś ponad 95% osób pracuje na tzw. home office. Dzięki temu zachowaliśmy ciągłość wykonywanej pracy oraz możliwość wypełniania naszych zobowiązań względem klientów.
W jaki sposób grupa Asseco włącza się w walkę z pandemią? Jakie konkretnie działania podejmowała, jakie są planowane?
Mamy świadomość nieuchronnych konsekwencji gospodarczych i społecznych, jakie przyniesie pandemia wirusa SARS-CoV-2. Staramy się więc wspierać nie tylko naszych pracowników i klientów, ale – wykorzystując nasze doświadczenie i wiedzę sektorową – pomagać również innym podmiotom. Asseco przeznaczyło na bezpośrednie wsparcie sektora ochrony zdrowia kwotę 1 mln zł. Jako członek Podkarpackiego Klubu Biznesu, w którym podjęto decyzję o finansowym wsparciu podkarpackich szpitali na podkarpaciu kwotą 300 tys. zł., Asseco dołożyło dodatkowe 100 tys. złotych. Ponadto realizujemy szereg bezpłatnych działań wdrożeniowych dla szpitali, mających na celu dostosowanie ich systemów informatycznych do potrzeb obsługi pacjentów zagrożonych pandemią. Z myślą o usprawnieniu zdalnego kontaktu placówek medycznych z pacjentami stworzyliśmy pakiet usług IT „Pacjencie #zostańwdomu”. Umożliwiają one przychodniom i szpitalom wprowadzenie teleporad i innych form komunikacji elektronicznej z pacjentem. Placówki medyczne mogą z nich skorzystać bezpłatnie. W ramach obsługi NFZ, błyskawicznie uzupełniliśmy system ewidencji osób ubezpieczonych eWUŚ o nową funkcjonalność – identyfikację osób na kwarantannie. Wspieramy też sektor edukacji. Przy współpracy z Operatorem Chmury Krajowej i Google stworzyliśmy program „Partnerstwo dla Uczelni”. Szkoły wyższe otrzymują bezpłatnie na okres 6 miesięcy infrastrukturę, narzędzia i wparcie techniczne pozwalające na wdrożenie zdalnych zajęć edukacyjnych. Pracujemy nad rozwojem narzędzi wspierających możliwość świadczenia pracy zdalnej. Asseco jako największy w Polsce dostawca podpisu elektronicznego współpracuje z Ministerstwem Cyfryzacji nad wdrożeniem przepisów umożliwiających wprowadzenie wideoweryfikacji jako zdalnej metody uwierzytelnienia tożsamości, niezbędnego do wydania e-podpisu. Dzięki takiemu rozwiązaniu, zdalne podpisywanie dokumentów ułatwiłoby wielu firmom i ich pracownikom dalsze funkcjonowanie w warunkach trwającej kwarantanny.
Czy zdaniem Asseco jako społeczeństwo zdajemy „egzamin” z solidarności, czy możemy wyjść z tej pandemii umocnieni? Czy gospodarka też odżyje?
Trudno jest w tej chwili oszacować skalę negatywnego wpływu pandemii na gospodarkę i czas, który będzie potrzebny do tego, aby wróciła do dawnego tempa rozwoju. To, czego dziś wszyscy potrzebujemy to współpraca i solidarności między ludźmi. Wydaje się, że w większości przypadków ten egzamin zdajemy.
Fragment wypowiedzi ukazał się w artykule: K. Kucharczyk, Dostawcy IT mają ręce pełne roboty, „Rzeczpospolita”, 28.04.2020
Poprzedni wpis