Automatyzacja marketingu i wykorzystanie sztucznej inteligencji motorem bankowości dla przedsiębiorstw

 

Czy banki reagują na zmiany w sytuacji finansowej swoich klientów? Czy ich oferta jest dopasowana do potrzeb i oczekiwań odbiorców? M.in. na te pytania odpowiedzi poznali uczestnicy webinaru zorganizowanego przez SME Banking Club. Jednym z ekspertów tego wydarzenia była Marta Mróz-Sipiora, Menadżer Produktu w Asseco Poland, która opowiedziała, jak nowe technologie mogą napędzać rozwój inteligentnej bankowości.

Ponad 40 proc. klientów z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zmienia bank z powodu otrzymywania ofert, które są niedopasowane do ich oczekiwań – powiedziała Marta Mróz-Sipiora. Klienci banków są świadomi swoich potrzeb, mają również preferowane kanały komunikacji z instytucją finansową. Blisko 75 proc. z nich deklaruje, że transakcje wykonuje online lub za pomocą aplikacji mobilnej. Ponadto ponad połowa chciałaby w ten sposób realizować wszystkie swoje operacje finansowe. Jeżeli banki chcą zatrzymać klientów, muszą stale monitorować ich zachowania i na bieżąco modyfikować ofertę oraz dobierać do niej odpowiednie kanały dotarcia – dodała.

Instytucje finansowe stoją także przed wyzwaniem pozyskiwania nowych klientów, co jest wieloetapowym procesem. Bank nie tylko powinien przygotować sprofilowaną ofertę, ale również zainteresować nią obiorcę i finalnie przekonać go do skorzystania z danej usługi lub produktu. W tych działaniach kluczowe są systemy dedykowane automatyzacji marketingu, które wspierają instytucje finansowe w bieżących działaniach pozyskania i utrzymania klientów. Wykorzystanie sztucznej inteligencji i technologii uczenia maszynowego umożliwia szybkie i skuteczne podjęcie akcji sprzedażowej.

Asseco, które od 30 lat współpracuje z instytucjami finansowymi, wspiera je w działaniach marketingowych na tym dynamicznie zmieniającym się rynku. Jednym z projektów największego polskiego producenta oprogramowania jest Asseco Customer Intelligence (ACI) – system analityczny, który na podstawie danych zgromadzonych w systemach oraz obserwacji działań klienta w kanałach elektronicznych, identyfikuje jego oczekiwania i rekomenduje najlepszą ofertę, wykorzystując algorytmy uczenia maszynowego. Rozwiązanie zostało już docenione przez magazyn Global Finance i wygrało w konkursie „The Innovators 2020”.

W spotkaniu zorganizowanym przez SME Banking Club wzięło udział ponad 40 przedstawicieli instytucji finansowych, którzy w swoich organizacjach są odpowiedzialni za marketing i zarządzenia ofertą produktowo-usługową. Celem wydarzenia była analiza nowych technologii, które mogą być wykorzystane na rynku usług bankowych dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Więcej informacji o Asseco Customer Intelligence na https://aci.asseco.com/

ACIAsseco Customer IntelligenceCEE SME Banking ClubGlobal FinanceMarta Mróz-SipioraThe Innovators 2020