Asseco News
Asseco News to portal informacyjny Asseco Poland. Nasze treści kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych tematyką IT, biznesowym aspektem nowych technologii, a także działalnością Asseco.

Asseco zwiększa zasięg internetowych autostrad

Asseco stworzyło system, dzięki któremu operatorzy sieci szerokopasmowych z całej Polski będą mogli zarządzać posiadaną infrastrukturą, a lokalni dostawcy Internetu zapewnić dostęp do sieci, nawet w najmniejszych miejscowościach.

 

W całej Polsce powstaje obecnie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów sieci szerokopasmowych. Można je porównać do „autostrad”, które znacząco zwiększą dostęp Polaków do szybkiego internetu. Każda taka autostrada potrzebuje węzłów, zjazdów, aż w końcu – dróg dojazdowych, tak aby mieszkańcy danego terenu mogli z niej korzystać. Tak samo jest z internetem oraz infrastrukturą, która pomaga dostarczyć go „pod strzechy”. Żeby cały układ naczyń połączonych mógł zadziałać, potrzebni są sprawnie działający operatorzy, którzy zarządzają sieciami światłowodowymi, a także lokalni dostawcy internetu, odpowiedzialni za obsługę konkretnego domostwa czy firmy. Aby wspomóc ich pracę powstało nowe oprogramowanie Asseco Convergent Services Environment (Asseco CSE).
Asseco CSE zostało stworzone na bazie doświadczeń Asseco, zdobytych przy projekcie „Internet dla Mazowsza” oraz wieloletniej współpracy z sektorem telekomunikacji. Jest ono odpowiedzią na konieczność optymalizacji infrastruktury, zarządzanie usługami w czasie rzeczywistym oraz produkty konwergentne, czyli takie które łączą w ramach jednej oferty kilka usług (np. internet, telewizję i prąd).
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, nabytemu przy współpracy z największymi polskimi operatorami, udało nam się stworzyć system obsługi, sprzedaży oraz rozliczeń usług konwergentnych, dostosowany do wymogów polskiego rynku telekomunikacyjnego – powiedział Radosław Semkło, Dyrektor Pionu Telekomunikacji i Mediów, Asseco Poland S.A.
Asseco CSE został zaprojektowany jako system modułowy, dzięki czemu jest elastyczny, a także pozwala na zmniejszenie kosztów utrzymania oraz integracji. Stanowi również element procesu realizacji strategii „omnichannel”, czyli umożliwia obsługę klienta poprzez różne kanały dostępu, takie jak stronę www, call center, obsługę stacjonarną czy aplikację mobilną. Możliwość instalacji systemu w infrastrukturze klienta, jak i Asseco sprawia, że z rozwiązania Asseco CSE mogą korzystać zarówno duzi operatorzy telekomunikacyjni, jak i mniejsi, lokalni gracze i mobilni operatorzy wirtualni.

 

Więcej informacji na: http://cse.asseco.com