Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Wspólna Platforma Informatyczna (WPI) to kompleksowe rozwiązanie IT oferowane w modelu SaaS, z którego może korzystać wiele banków spółdzielczych. To pierwszy taki projekt na polskim rynku, do którego stale dołączają kolejne instytucje. System dynamicznie się rozwija w związku z czym Asseco zorganizowało Radę Programową WPI, której celem jest, m.in. ustalenie zakresu współpracy w sprawie kierunków rozwoju systemu oraz podejmowania wspólnych inicjatyw. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele Asseco, banków korzystających z WPI oraz tych, które są w zaawansowanej fazie jego wdrożenia.
W trakcie wydarzenia eksperci Asseco omówili najważniejsze projekty, które zostały zrealizowane w 2022 roku. Przebudowano m.in. warstwę UX oraz funkcjonalności systemu bankowości internetowej i mobilnej, co znacznie poprawiło ergonomię użytkowania i satysfakcję klienta. Rozszerzono i usprawniono również możliwości komunikacji z klientem. Uruchomiono płatności kodami BLIK oraz przelewem na telefon. Z kolei w obszarze bankowości elektronicznej w dedykowanym interfejsie wyodrębnione zostało środowisko pracy dla małych firm, gdzie „obszar roboczy” został zoptymalizowany dla potrzeb mikro-przedsiębiorców.
Jednym z ważniejszych przedsięwzięć było także zakończenie prac umożliwiających zautomatyzowane udzielanie kredytów poprzez bankowość internetową oraz zakładanie przez obecnych klientów banku nowych rachunków w sposób zdalny.
Kierunki rozwoju
Uczestnicy spotkania omówili także trendy i kierunki rozwoju WPI w nadchodzącym roku.
Wspólna Platforma Informatyczna to dla nas strategiczne przedsięwzięcie na rynku banków spółdzielczych. Jej ciągły rozwój jest niezmiernie istotny, gdyż wszystkim uczestnikom WPI oraz nam jako dostawcy zależy na tym, aby budować i umacniać przewagę konkurencyjną banków z niej korzystających. Chcemy dostarczać nie tylko najnowsze i najwyższej jakości oprogramowanie, ale też poprzez oferowane narzędzia tworzyć atrakcyjne środowisko informatyczno-biznesowe zarówno dla pracowników banku jak i jego klientów. Zadaniem WPI jest bowiem zabezpieczenie technologicznej, funkcjonalnej i biznesowej przyszłości banków – powiedziała Joanna Wijata-Siedlecka, Dyrektor Programu WPI, Asseco Poland.
Podczas spotkania omawiane były plany na 2023 roku. Poruszona została kwestia udostępnienie klientom banków spółdzielczych usług wykorzystujących technologię VoiceBot. Ponadto w celu zwiększenia komfortu klientów biznesowych poruszono możliwość automatycznego onboardingu firmy w banku oraz uzyskania bezpośredniego dostępu do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), co wiąże się wprowadzeniem przepisów, które od 2024 r. będą zobowiązywały przedsiębiorców do wystawiania faktur w tym systemie. Uczestnicy spotkania omówili także uruchomienie aplikacji mobilnej „Junior”, dedykowanej dla młodzieży powyżej 13 roku życia oraz dzieciom poniżej tej granicy wiekowej.
Planowane są kolejne spotkania Rady Programowej WPI, na które Asseco zaprasza banki spółdzielcze zainteresowane dalszym rozwojem systemu.
Więcej informacji na: https://wpi.asseco.com/
Poprzedni wpis
Następny wpis