Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
Jak placówki medyczne mogą poprawić komunikację z pacjentami? Co mogą zrobić aby umożliwić im zdalny dostęp do informacji przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa i poufności danych? W jaki sposób aplikacje mobilne mogą pomóc pacjentom zarządzać ich dokumentacją medyczną? O nowych narzędziach IT podnoszących jakość usług medycznych mówi Szymon Chamuczyński, Dyrektor Działu Teleinformatyki i Rozwiązań Mobilnych w Pionie Opieki Zdrowotnej Asseco Poland.
Z czego wynikają obecnie największe wyzwania związane z udostępnianiem pacjentom dokumentacji medycznej w formie elektronicznej?
Dotyczą one dwóch kwestii. Pierwszą jest zapewnienie pacjentom możliwości szybkiego i łatwego dostępu do danych medycznych. W tym przypadku ważne jest, aby proces ten nie angażował personelu medycznego i był w dowolnym momencie dostępny dla pacjenta. Kolejnym wyzwaniem jest zachowanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa danych. Oznacza to, że jednostka medyczna musi mieć pewność co do tego, że dokumentacja trafia we właściwe ręce, a pacjent, że nikt niepowołany nie zapozna się z jego wrażliwymi danymi. Niestety dzisiaj większość placówek medycznych nie udostępniania pacjentom ich dokumentacji w formie elektronicznej. Przyczyną jest brak odpowiednich narzędzi, które pozwoliłyby na weryfikację, czy ktoś nie podszywa się pod chorego – powiedział Szymon Chamuczyński.
Pełen wywiad ukazał się na portalu rynekzdrowia.pl, 13 lutego 2019 r. – „E-dokumentacja pacjenta w jego smartfonie? Tak, to możliwe?”
Poprzedni wpis