Redakcja Asseco News
e-mail: [email protected]
3 czterogodzinne sprinty, 35 ticket’ów, pizza a przede wszystkim świetny pomysł. Tego między innymi potrzebował zespół z Pionu Rynków Kapitałowych do stworzenia platformy do komunikacji. Posłuży ona do przypominania pracownikom o dyżurach poprzez wiadomość SMS. Uczestnikom udało się zrealizować swój projekt w zaledwie jedną dobę w ramach FedExDay.
FedExDay to 24-godzinne wydarzenie, w którym uczestnicy tworzą innowacyjne narzędzie przynoszące korzyści dla firmy i jej pracowników. Jest ono bardzo wartościowe również dla nich samych, m.in. poprawia komunikację między zespołami, daje możliwość poznania i wykorzystywania najnowszych technologii oraz zwiększa kreatywność.
Nasz FedExDay rozpoczął się od zbiórki funduszy na serwer SMS, pizzę i energetyki – powiedział Kamil Politowski, Projektant, Asseco Poland. Następnie zaczęliśmy etap planowania, w trakcie którego pojawiło się kilka dodatkowych pomysłów na wykorzystanie platformy, np. do przypominania o urodzinach kogoś z zespołu. Potem była już tylko intensywna praca z małą przerwą na pizzę i odrobinę porannej gry w ping-ponga, dokładnie o 5 rano – dodał.
Opracowane narzędzie pobiera dane z grafika pracy informatyków i w formie wiadomości SMS przesyła każdemu z nich automatyczne przypomnienie o zbliżającym się dyżurze. Może być także wykorzystane do przesyłania innych komunikatów w zależności od tego, z jaką bazą zostanie skonfigurowane.
FedExDay został zorganizowany z inicjatywy pracowników, którzy wykorzystali ten czas nie tylko na opracowanie narzędzia ułatwiającego pracę im oraz ich kolegom i koleżankom, ale również na szkolenie. W trakcie wydarzenia rozwijali oni bowiem swoje kompetencje, korzystając z różnych rozwiązań, np. SpringBoot, MongoDB, Docker oraz AngularJS 2.0.
Relacja z FedExDay: fedexday_2016_prk
Poprzedni wpis
Następny wpis