Asseco News
Asseco News to portal informacyjny Asseco Poland. Nasze treści kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych tematyką IT, biznesowym aspektem nowych technologii, a także działalnością Asseco.

Asseco wdrożyło cyfrowy proces podpisywania umów w Echo Investment

Spotkanie z doradcą klienta online, spacer po inwestycji odwzorowanej w wirtualnej rzeczywistości, wybór mieszkania, negocjacje zapisów umowy rezerwacyjnej w systemie CRM i na koniec – zdalne podpisanie umowy rezerwacyjnej. W trosce o bezpieczeństwo i komfort klientów, Echo Investment przy współpracy z Asseco Data Systems i Samsung Electronics Polska wprowadził cyfrowe umowy rezerwacyjne podpisywane na urządzeniu mobilnym.

Umowa rezerwacyjna jest pierwszym formalnym krokiem zakupu mieszkania od dewelopera. Do tej pory wymagał on fizycznego spotkania obu stron transakcji. Dzięki technologii biometrii i wygody urządzeń mobilnych, w Echo Investment będą one podpisywane bez konieczności fizycznego spotkania z przedstawicielem i podpisywania umowy papierowej.  System wykorzystujący technologię biometrii i wszechobecne urządzenia mobilne pozwolił na pełną elektronizację tego procesu.

„To prosty i bezpieczny system, który oszczędza czas, upraszcza formalności, a szczególnie w obecnych czasach ułatwia przeprowadzenie transakcji. Szczegóły umowy są ustalane na zdalnych spotkaniach pomiędzy doradcą, a klientem. Następnie doradca składa w wyznaczonym miejscu podpis biometryczny za pomocą aplikacji Signatus, czyli podpisuje się np. elektronicznym długopisem na ekranie. Takie rozwiązanie zostało świetnie przyjęte przez naszch klientów: kilku z nich skorzystało z tego narzędzia już w pierwszym dniu jego funkcjonowania” –  powiedział Dawid Wrona, dyrektor sprzedaży w dziale mieszkaniowym Echo Investment.

W procesie mobilnej rezerwacji mieszkań, odręczny podpis na dokumentach zastąpiony został podpisem odręcznym utrwalonym elektronicznie, który składany jest przez przedstawiciela Echo na smartfonie lub tablecie. Wydana przez Asseco pieczęć elektroniczna potwierdza, że stroną umowy jest Echo Investment. Klient wyraża zgodę na warunki umowy poprzez dokonanie opłaty rezerwacyjnej.

 „Usługa wykorzystuje technologię kwalifikowanego i biometrycznego podpisu elektronicznego. Podpisywanie dokumentów bezpośrednio na smartfonie umożliwia specjalna aplikacja, dzięki której  można złożyć zarówno odręczny e-podpis biometryczny, jak i e-podpis kwalifikowany. Proces jest dodatkowo zabezpieczony kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną. To sprawia, że nabywca otrzymuje dokument, który jest skuteczny prawnie – powiedział Artur Miękina, dyrektor sprzedaży projektów kluczowych w Pionie Usług Bezpieczeństwa i Zaufania Asseco Data Systems.

Aplikacja funkcjonuje w oparciu o dedykowany system CRM.

„Proces funkcjonuje w oparciu o dedykowany system CRM, który jest obsługiwany przy użyciu urządzeń mobilnych. Realizacja usług zapewniona jest za pomocą integracji rozwiązań biometrycznych ze środowiskiem usług zaufania dając nowoczesny sposób ochrony i integralności przetwarzanych informacji – powiedział Tomasz Chomicki, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Samsung Electronics Polska.

Zdalne umowy rezerwacyjne to kolejny etap cyfryzacji procesu zakupu nieruchomości wprowadzony przez Echo Investment. W 2019 r. deweloper jako pierwszy na rynku wdrożył mobilne odbiory mieszkań, planuje też kolejne procesy.

Zobacz także