Jak powinna wyglądać teleporada? Dlaczego wdrożenie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej jest kluczowe dla e-zdrowia? Kto może skorzystać z pakietu narzędzi IT „Razem przeciw COVID”? Odpowiedzi, m.in. na te pytania udzielił Krzysztof Groyecki, Wiceprezes Zarządu Asseco Poland w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl
Za samą teleporadą, często rozumianą i utożsamianą tylko z rozmową telefoniczną, stoi nie tylko wiedza i doświadczenie lekarza, ale też wsparcie ze strony systemu informatycznego – powiedział Krzysztof Groyecki. Proponowana przez nas „Teleporada by Asseco” to nie tylko wsparcie obsługi samej rozmowy z pacjentem, ale cały proces jej zorganizowania, przeprowadzenia i zakończenia z określonymi skutkami. To zaplanowanie wizyty w komputerowym grafiku jednostki medycznej, zautomatyzowane powiadamianie pacjenta, udostępnienie przed wizytą przez pacjenta dokumentów medycznych, które może wysłać lekarzowi ze swojej aplikacji mobilnej (np. dane o pomiarach glukozy lub temperatury), to wreszcie bezpieczne połączenie wideo, w trakcie którego lekarz może na własne oczy ocenić stan pacjenta – dodał.
Rozmowa została opublikowana na portalu rynekzdrowia.pl