Cyfryzacja usług publicznych to liczne korzyści zarówno dla państwa, jak i obywateli. Przyspieszenie i podniesienie jakości obsługi czy możliwość zdalnego dostępu do usług to tylko niektóre z nich.
Obecnie ważnym obszarem cyfryzacji jest automatyzacja procesów, która zwiększa efektywność działania administracji publicznej. Ponadto naturalnym etapem rozwoju e-administracji jest mobilny dostęp do usług publicznych. Ważnym aspektem jest również bezpieczeństwo, którego poziom może być podnoszony dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, np. w kontekście walki z nadużyciami. Bezpieczeństwo to także ciągłość działania kluczowych usług publicznych, którą może zapewnić przeniesienie do chmury danych i krytycznych systemów IT. Znaczenie tego rozwiązania pokazał wybuch wojny na Ukrainie, która w ciągu kilku tygodni przeniosła kluczowe dane i usługi do centrów przetwarzania poza granicami kraju. Dzięki temu państwo jest w stanie funkcjonować i świadczyć usługi dla obywateli.