Nie zawsze jesteśmy w stanie zapobiec sytuacji, w której nasze dane narażone byłyby na utratę. Awarie komputera, fizyczne uszkodzenie sprzętu, działalność hakerów, kradzież lub zgubienie nośnika danych to najczęściej spotykane sytuacje, które mogą skutkować ryzykiem, że kluczowe procesy w firmie będą zatrzymane. Dyrektor Pionu Centrum Danych Asseco Data Systems Marcin Lebiecki opowiedział na łamach magazynu Computerworld Polska, jak można się do takich sytuacji przygotować.
Według badania przeprowadzonego przez Grand View Research, Inc. wielkość rynku rozwiązań służących do usuwania skutków awarii i incydentów globalnie ma do 2025 r. wynieść ponad 26 mld dol. Ten popyt związany jest z coraz większą świadomością zagrożeń i skutków, jakie mogą one przynieść organizacjom.
„Firmy stosują różne polityki w zakresie bezpieczeństwa i ochrony przetwarzanych danych. Bardzo ważne w tym zakresie jest korzystanie z rozwiązań zapewniających ciągłość działania kluczowych aplikacji. Jednym z takich rozwiązań jest Disaster Recovery as a Service. – powiedział Marcin Lebiecki, Dyrektor Pionu Usług Cloud i Data Center w Asseco Data Systems.
Usługa Distaster Recovery as a Service (DRaaS) gwarantuje ciągłość prowadzenia firmy niezależnie od wystąpienia nieprzewidzianych sytuacji. W sytuacji nieplanowanych przerw działania głównej lokalizacji, działalność zostaje przejęta przez całkowicie niezależny ośrodek zapasowy, który znajduje się w innej lokalizacji. Szczegółowe procedury zastosowania system przełączeń są dopasowane do ilości i rodzaju zasobów.
„Dla użytkowników takie przełączenie wiąże się z minimalnym czasem niedostępności aplikacji, firma może natomiast kontynuować bieżącą działalność bez zbędnego przestoju. Usługa DRaaS skierowana jest do tych firm i instytucji, dla których zachowanie ciągłości działania ma kluczowe znaczenie biznesowe” – powiedział Marcin Lebiecki, Dyrektor Pionu Usług Cloud i Data Center w Asseco Data Systems.
Według szacunków Gartnera w 2021 r. globalna wartość usług DRaaS wyniesie około 3,7 mld dol.
Artykuł pt „Odtwarzanie po awarii – być albo nie być organizacji” ukazał się w magazynie Computerworld Polska w dniu 18.11.2019.