Obowiązek prowadzenia EDM i wystawiania e-dokumentów obejmuje wszystkie placówki, począwszy od prywatnych gabinetów lekarskich, poprzez przychodnie aż po duże szpitale. O tym, w jaki sposób mogą one sprawnie wdrożyć e-Usługi mówi Wojciech Kulbiński, Menedżer ds. Sprzedaży, Asseco Poland w publikacji na RynekZdrowia.pl.
Światowe trendy w służbie zdrowia coraz częściej stawiają pacjenta w centrum systemów opieki zdrowotnej. Dodatkowo placówki medyczne oczekują, że rozwiązania IT będą przyjazne dla lekarza, pielęgniarki i pozostałego personelu medycznego, wesprą ich w zakresie merytorycznym i uwolnią od papierkowej pracy. W tym celu powinny zapewniać szybki dostęp do informacji za pomocą m.in. rozwiązań mobilnych, integrację z innymi systemami i urządzeniami, jak też wstępne przetwarzanie dostarczanych danych. Ponadto oczekuje się, że będą gwarantować sprawną weryfikację procedur i przyjętych ścieżek decyzyjnych, zapewniać bezpieczeństwo oraz możliwości dokumentowania działań.
Przykładem takiego rozwiązania jest mMedica – jeden z flagowych produktów Asseco, który pozwala na sprawną informatyzację gabinetów lekarskich i przychodni, wspierając je w opiece nad pacjentem i podnosząc dostępność usług oraz jakości leczenia. Rozwiązanie zapewnia sprawny dostęp do e-Usług, jak e-Skierowania, e-Zwolnienia, e-Recepty, czy e-Rejestracja. Umożliwia prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej w zgodzie z wymaganiami prawnymi oraz obowiązującymi standardami. mMedica pozwala również na prowadzenie rozliczeń z płatnikami oraz pełnej komunikacji z Narodowym Funduszem Zdrowia, przy zachowaniu bezpieczeństwa gromadzonych danych. Dzięki dużej elastyczności, system można swobodnie rozbudowywać bez konieczności nabywania dodatkowych rozwiązań.
Wypowiedź ukazała się 2 października 2019 r. na rynekzdrowia.pl.
Dowiedz się więcej o mMedica: mmedica.asseco.pl