Asseco było partnerem webinaru „Paperless w obrocie gospodarczym i HR”, który odbył się 10 czerwca br. W trakcie spotkania eksperci, w tym Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektów Kluczowych w Asseco Data Systems opowiedzieli, m.in. jak „wygląda” podpis elektroniczny, jak go wdrożyć i jakie są jego praktyczne aspekty z perspektywy prawa pracy.
Wysoka świadomość dostępności technicznych rozwiązań podpisu elektronicznego i paperless przekłada się na umiarkowane jego użycie. Niewiele ponad połowa polskich firm stosuje rozwiązania, które pozwalają podpisywać dokumenty cyfrowo*, pomimo że przyspieszają one procesy obsługi klienta, zwiększają ich bezpieczeństwo oraz przynoszą znaczne oszczędności.
Klienci oczekują optymalizacji i zwiększenia ergonomii procesów, których są uczestnikami – powiedział Artur Miękina. Customer experience to w tej chwili podstawa, a do tego należy pamiętać o tym, jak istotnym czynnikiem jest efektywność pracowników, którzy dzięki rozwiązaniom paperless mogą mieć dostęp do informacji związanych z pracą w dowolnym miejscu i czasie czy kwestia archiwizacji dokumentów papierowych, która przestaje stanowić obciążenie dla firmy – dodał.
Rozwiązania paperless wspierają działalność firmy również w obszarze backoffice. Kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek prawny równoważny podpisowi własnoręcznemu, co jest bardzo użyteczne w procesach prowadzonych, m.in. przez działy HR.
Umowa o pracę lub jej wypowiedzenie czy umowa o zakazie konkurencji – te wszystkie dokumenty można podpisać przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego – powiedział ekspert Asseco. Jest to nie tylko ogromne ułatwienie dla pracodawcy i pracownika, ale jak pokazała nam pandemia koronawirusa czasami jedyna możliwość na podjęcie współpracy – dodał.
Więcej informacji o podpisie elektronicznym na: https://www.certum.pl/pl/
* Raport „Biznes w erze #paperless” (https://biznesbezpapieru.pl/raport)