Oferta telekomów obejmuje zdecydowanie szarszy zakres usług niż usługi telekomunikacyjne i stale się poszerza. Jakie wyzwania się z tym wiążą? Jakie technologie mogą wspierać operatów w obsłudze i pozyskiwaniu klientów? Czy są już dostępne rozwiązania, dzięki którym można tworzyć indywidualny profil klienta i personalizować oferty? M. in. o tym rozmawiali Milena Siepiela, Kierownik Projektu, Asseco Poland; Sebastian Pietrzak, Team Leader, IBM Software oraz Robert Stanilewicz w programie „Dlaczego Tak”, w którym w prostych słowach opowiadamy o cyfryzacji biznesu i nie tylko.
Cyfryzacja telekomunikacji nastąpiła w momencie przejścia z telefonii analogowej na cyfrową – powiedział Sebastian Pietrzak, Team Leader, IBM Software. Jednak poza samą usługą telekomunikacyjną pojawił się cały obszar tworzenia dodatkowej wartości czy to przez usługi dodane do głównej usługi telekomunikacyjnej czy przez pakiety i łączenie ofert. To jest olbrzymi obszar, który telekomy kreują już od paru lat – dodał.
W odpowiedzi na rosnące potrzeby klienta niektórzy operatorzy oferują pełne spektrum usług, takich jak internet, serwisy streamingowe czy nawet usługi z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii, a ich oferta nadal się rozwija.
Największym obszarem do rozwoju będzie sztuczna inteligencja. W Asseco stworzyliśmy system AVAGAT, który opiera się na context awarness. Tworzy indywidualny profil klienta dzięki czemu to rozwiązanie złączone np. ze smart domem podpowiada personalizowane usługi i to nie tylko te sprzedażowe. Podłącza przykładowo muzykę, która będzie odpowiednia do danego nastroju – powiedziała Milena Siepiela, Kierownik Projektu, Asseco Poland.
Więcej informacji o nowoczesnych technologiach dla operatorów telekomunikacyjnych oraz dostawców usług elektronicznych na: https://cse.asseco.com/