O cyberprzestępczości, rosnącej świadomości klientów wobec zagrożeń oraz strategiach bezpieczeństwa opowiada Mariusz Szczęsny, Dyrektor Działu Cyberbezpieczeństwa w Asseco Poland.
Świadomość klientów wobec zagrożeń ze strony cyberprzestępców stale rośnie. Szczególnie ten trend pogłębiła pandemia. Zmienił się nasz styl życia, pracy, znacząco wzrosła ilość czynności i spraw realizowanych online, a co za tym idzie, wzrosło też zainteresowanie przedsiębiorców rozwiązaniami technologicznymi, które będą w stanie zabezpieczyć ich biznes. Oczywiście nie stało się to bez przyczyny.
W ciągu ostatniego roku gwałtownie zwiększyła się ilość ataków w sieci, co skutkowało m.in. kradzieżami, wyciekami danych czy przejmowaniem kontroli nad systemami. Atakującym jest zdecydowanie łatwiej nawiązać z nami kontakt i każdy z nas może stać się ofiarą.
Dziś nie trzeba już przekonywać klientów, że inwestycja w bezpieczeństwo jest potrzebna, zdają sobie sprawę, że nie jest to jedynie koszt, a zwiększenie szans na osiągniecie sukcesu biznesowego. W niektórych sektorach takie inwestycje stają się koniecznością wynikającą z przepisów prawa.
Coraz więcej firm decyduje się na realizowanie swoich strategii bezpieczeństwa w formule SaaS (Security as a Service) ze względu na to, że dają one gwarancję wysokiej jakości usług bez konieczności zatrudniania wykwalifikowanego zespołu specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Oczywiście, możliwość zastosowania takiego rozwiązania zależy od specyfiki firmy i poziomu wrażliwości przetwarzanych informacji.
Fragment wypowiedzi ukazał się w artykule Rzeczpospolitej pt. „Internetowi przestępcy kradną dane i żądają okupu”, 4.08.2021.