Sektor finansowy jest branżą najbardziej narażoną na cyberataki. Kwestie cyberbezpieczeństwa powinny być więc traktowane priorytetowo przez instytucje finansowe. Ważne jest systematyczne i konsekwentne nadzorowanie tego obszaru. Dużą rolę odgrywają wewnętrzne jednostki odpowiedzialne za ten zakres, jak również współpraca z zewnętrznymi ekspertami. Cyberbezpieczeństwo to także edukacja pracowników i klientów instytucji, jak uchronić się przed działaniami cyberprzestępców.
Większość procesów jest scyfryzowanych i wiążą się one z komunikacją z klientami, jak również komunikacją wewnątrz organizacji – powiedział Sławomir Panasiuk, Wiceprezes Zarządu, KDPW. Korzystamy z sieci publicznej, sieci Internet. Ponadto korzystamy z różnego typu usług, które są oferowane w chmurze obliczeniowej. W związku z tym na każdym etapie przy projektowaniu rozwiązań trzeba myśleć o bezpieczeństwie, o audytach. Istotne jest posiadanie procedur związanych z obsługą incydentów i budowanie ich bazy, dzięki czemu możemy uczyć się wewnątrz organizacji, jak postępować w przypadku występujących zagrożeń i przygotowywać na kolejne – dodał.