Co powinna oferować nowoczesna bankowość korporacyjna?

W jaki sposób powinna zmienić się bankowość korporacyjna, aby odpowiadała na aktualne potrzeby klientów? Jak ograniczyć papierowy obieg dokumentów i koszty operacyjne? To wybrane tematy, o których rozmawiano podczas spotkania Asseco – „Bankowość korporacyjna dziś i w przyszłości – Dowiedz się, jak zmienia się sektor finansowy.” Wydarzenie odbyło się 2 kwietnia br. w Warszawie.

Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji Marty Mróz-Sipiory, Menedżera Produktu w Asseco Poland, która zaprezentowała wyniki raportu Asseco „Bankowość korporacyjna dziś i w przyszłości”. Jego celem była analiza tego, w jaki sposób klienci z dużych firm korzystają z usług bankowości korporacyjnej.

Klienci banków aktywnie przechodzą erę digitalizacji w zakresie usług finansowych. Używają nowoczesnej technologii np. videochaty z doradcami, ale bardzo powoli. Głównym powodem jest obawa dotycząca bezpieczeństwa, brak zaufania do tego typu rozwiązań oraz słaba promocja tych usług. Według respondentów badania, bank powinien być bezdyskusyjnie bezpieczny i szybko reagować na ich potrzeby oraz zapytania – mówiła Marta Mróz-Sipiora.

W dalszej części wydarzenia odbyła się prezentacja Kamila Parzuchowskiego, Business Development Menedżera, Asseco Poland pt. „Asseco EBP. Rozwiązanie IT łączące sektor bankowy i ubezpieczeń”. Ekspert Asseco mówił m.in. o tym, że ubezpieczenia firmowe wymagają indywidualnego podejścia oraz przygotowania spersonalizowanej oceny ryzyka, aby odpowiadały oczekiwaniom danej organizacji. Dlatego też nie są oferowane w kanałach bankowych. Nie mniej jednak istnieją inne obszary ubezpieczeń np. ubezpieczenia grupowe obejmujące pracowników, które mogą być oferowane przez bank w ramach bankowości korporacyjnej, a procesy obsługowe mogą być całkowicie zautomatyzowane.

Banki powinny zadbać o automatyzację procesów zarówno zewnętrznych, pozwalających im zwiększyć sprzedaż, jak i wewnętrznych, które wpłyną na efektywność ich pracy. Z pomocą mogą przyjść tu takie rozwiązania, jak Asseco EBP, które wspiera zarządzanie obszarami ubezpieczeń oraz usług i produktów niefinansowych – powiedział Kamil Parzuchowski.

Następna prezentacja „Podpis kwalifikowany w dobie #paperless” dotyczyła tego, w jaki sposób banki mogą ograniczyć papierowy obieg dokumentów, wdrażając kwalifikowany podpis elektroniczny. O szczegółach tego rozwiązania mówił Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektów Kluczowych w Asseco Data Systems.

Jak wynika z danych raportu Asseco, aż 47% badanych oceniło znaczenie bezpieczeństwa w bankowości na tym samym poziomie, co innowacyjności. Nowe narzędzia, takie jak mobilny kwalifikowany podpis elektroniczny SimplySign by Asseco pozwalają zachować nie tylko najwyższe standardy, ale adresują potrzeby zmieniającego się dynamicznie rynku bezpieczeństwa i zaufania .To z kolei znacząco wpływa na szybkość komunikacji z bankiem – powiedział Artur Miękina.

Ostatnią prezentację „Asseco Digi Trade – nowoczesne rozwiązania finansowania handlu” poprowadziła Marta Mróz-Sipiora.

Asseco Digi-Trade to nowoczesne rozwiązanie finansowania handlu. Zapewnia ono kompleksowe podejście do obsługi klientów przez banki. Nasze rozwiązanie przyspiesza wystawienie dokumentów handlowych oraz ogranicza ilość generowanych dokumentów papierowych zarówno przez instytucje finansowe, jak i samych klientów – powiedziała.

Dowiedz się więcej i pobierz raport Asseco: ebp.asseco.com

Artur MiękinaAsseco ABPAsseco Digi TradeAsseco EBPbankowość korporacyjnaBankowość korporacyjna dziś i w przyszłościKamil ParzuchowskiMarta Mróz-SipioraraportSimplySign