Wykorzystanie nowoczesnych technologii ma ogromny wpływ na rozwój i poprawę efektywności funkcjonowania rynku telekomów. Nie bez znaczenia jest więc inwestowanie w najnowsze rozwiązania informatyczne, podnoszące wyniki sprzedażowe, ale także wpływające na jakość świadczonych usług i relacje z klientem. Radosław Semkło w wywiadzie dla magazynu MANAGER MBA, wskazuje na rolę Big Data oraz mechanizmów sztucznej inteligencji, jako innowacyjnego duetu, który wpływa na rozwój telekomunikacji przyszłości.
Obie technologie są wykorzystywane przez Asseco we wdrożeniach. W rezultacie firma oferuje rozwiązanie, które pozwala na wykrycie, analizę oraz przetwarzanie danych niestrukturalnych. Dzięki temu zwiększa się automatyzacja procesu dostarczania i przepływu informacji z różnych kanałów komunikacji.
Asseco nadal inwestuje także w rozwój nowych produktów. Obecnie trwają pace nad innowacyjnym systemem do obsługi klienta – Avagat.
Dzięki niemu oraz wykorzystaniu technologii IoT, np. danych z sensorów, będzie można na bieżąco wspomagać decyzje zakupowe klienta w zależności od tego, kim jest, co robi i co go otacza, w jakim znajduje się otoczeniu, a nawet w jakim jest nastroju. To ważne narzędzie, bo w przyszłości nie przetrwają stałe, sformalizowane relacje klienta z usługodawcą – nie będzie faktur, umów, okresów lojalnościowych, tylko pojedyncze transakcje zakupowe, które będą rozliczane na bieżąco, podobnie jak realizacja usług – powiedział Radosław Semkło, dyrektor Pionu Telekomunikacji i Mediów.
Inwestowanie w najnowsze rozwiązania takie jak na przykład Big Data, AI jest konieczne w czasach cyfrowej rewolucji. Tylko w ten sposób rynek telekomunikacyjny może dostosować się do oczekiwań klientów, oferując coraz to nowsze usługi. Wykorzystanie nowoczesnych technologii jest więc istotnym czynnikiem w rozwoju telekomunikacji przyszłości.