Bankowość spółdzielcza up to date

Jak obniżyć rosnące koszty autoryzacji i komunikacji z klientem? W jaki sposób banki spółdzielcze mogą prowadzić aktywną politykę informacyjną i podnieść poziom bezpieczeństwa realizowanych transakcji bankowych? Co zrobić, aby na czas dostosować się do wymogów legislacyjnych związanych z dyrektywą PSD2? Na te oraz inne pytania odpowiada Andrzej Nowakowski, Dyrektor Pionu Banków Spółdzielczych w Asseco Poland.

Banki stopniowo wycofują się z autoryzacji transakcji za pomocą SMS. Z czego to wynika?

Potwierdzanie transakcji SMS-em ma swoje zalety, ale także jedną podstawową wadę – czyli koszty, jakie z tego tytułu ponoszą banki. Szacuje się, że w skali roku wydatki z tego tytułu poniesione przez banki w Polsce związane z wysyłką SMS-ów to ok. 80 mln zł. Jest to znacząca kwota, dlatego przez część banków przerzucana jest ona na klienta. Wysokie koszty wpływają także na sposób prowadzenia polityki informacyjnej wobec klienta. Ponieważ SMSy można wykorzystać nie tylko do autoryzacji transakcji w bankowości internetowej, ale także do informowania klienta o wszelkich ruchach na rachunku – czyli np. zmianie salda i wolnych środków, czy udanych lub nieudanych próbach logowania. Jest to działanie zgodne z rekomendacją Komisji Nadzoru Finansowego z listopada 2016 dotyczącą bankowości elektronicznej, która mówi o tym, że o takich sytuacjach należy informować klienta w innym kanale niż ten, w którym nastąpiło zdarzenie.

Dlaczego jest to ważne?

Ponieważ prowadzenie aktywnej polityki informacyjnej ma duży wpływ na bezpieczeństwo, jednak ze względów kosztowych niektóre instytucje prowadzą taką politykę w ograniczonym zakresie.

Cała wypowiedź ukazała się na portalu bs.net, 7 sierpnia 2018 r.
Przeczytaj cały wywiad.

 

Powiązane materiały:
tokenmobilny.pl

Video-instruktaż – Zobacz jak działa token mobilny
Link 1

Link 2

 

Andrzej NowakowskimToken Asseco MAAPSD2