Asseco udostępniło nowe e-usługi dla pacjentów katowickiej przychodni

Zarządzanie przychodnią medyczną jest skomplikowanym procesem, który wymaga wdrożenia nie tylko odpowiednich procedur, ale także narzędzi informatycznych. Dziesiątki wystawianych dokumentów, oddzielne raportowanie komercyjne oraz do NFZ, udostępnienie e-Usług dla pacjentów to tylko niektóre z wyzwań jednostek służby zdrowia. Co więc mogą one zrobić, żeby ich praca była sprawna i efektywna? Rozwiązanie jest jedno – mMedica. Asseco wdrożyło ten system m.in. w Centrum Medycznym Graniczna w Katowicach.

mMedica to oprogramowanie do obsługi wizyt pacjentów, sprawdzone przez tysiące przychodni oraz indywidualnych praktyk lekarskich. Dla użytkownika jest to z jednej strony podstawowe narzędzie tworzenia, gromadzenia i przechowywania Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, a z drugiej wielkie wsparcie w procesie rozliczania z płatnikami publicznymi, takimi jak na przykład Narodowy Fundusz Zdrowia oraz komercyjnymi – powiedział, Szymon Chamuczyński, Dyrektor Działu Produktów Masowych, Asseco Poland.

W placówce wdrożono kilka modułów systemu mMedica m.in.: e-Rejestrację, aplikację Asseco Informacje Medyczne, powiadamiania SMS, Elektroniczną Dokumentację Medyczną, oraz e-Wyniki. Projekt z uwagi na jego złożoność trwał 2 lata. Wymagał dostosowania wielu obszarów technologicznych do nowych założeń. Teraz wszystkie funkcjonalności pochodzą od jednego dostawcy i bezproblemowo ze sobą współpracują. Dla jednostki była przy tym kluczowa stabilność, przejrzystość oraz łatwość obsługi systemu przez personel medyczny.

Z punktu widzenia projektu, prowadzonego na tak dużą skalę bardzo ważna była współpraca zarówno z osobami odpowiadającymi za decyzje w Centrum Medycznym Graniczna, jak również z partnerem realizującym wdrożenie, a obecnie świadczącym usługi serwisowe. Można powiedzieć także, że dzięki konsekwentnemu wdrażaniu narzędzi informatycznych w Centrum Medycznym Graniczna zoptymalizowana została praca całej placówki. Miarą tego sukcesu są efekty i opinie personelu oraz pacjentów – powiedział Wojciech Kulbiński, Menedżer ds. Sprzedaży, Asseco Poland.

System mMedica rozwijany jest przez Asseco już od ponad 12 lat i ma dziesiątki tysięcy użytkowników w całej Polsce. To najbardziej kompletny system obejmujący niemal wszystkie dziedziny usług medycznych, a po wprowadzeniu obowiązku prowadzenia e-Usług jest idealnym rozwiązaniem dla małych średnich i dużych placówek medycznych, dzięki skalowalności i budowie modułowej. Obecnie korzysta z niego ponad 28 000 użytkowników jednostek służby zdrowia.

Dowiedz się więcej o mMedica na: mmedica.asseco.pl

Centrum Medycznym Granicznae-usługiKatowicemMedicaNFZSzymon ChamuczyńskiWojciech Kulbiński