Asseco obala mity o voicebotach!

Boty są sztywne. Boty zabierają ludziom prace. Boty nie poprawiają jakości obsługi klienta. Asseco Innovation Hub wspólnie z Vivic Labs i Google Cloud zmierzyło się z tymi mitami w trakcie webinaru, który odbył się 24 czerwca, pokazało zalety automatyzacji obsługi klienta. Na bazie tego wydarzenia powstała seria filmów, w których eksperci obalają najpopularniejsze mity. Premiera pierwszego odcinka już 2 lipca.

Celem spotkania było zmierzenie się z pięcioma najczęstszymi mitami dotyczącymi voicebotów. Tego zadania podjęli się członkowie startupu Vivic Labs, którego zespół pracuje w inkubatorze Asseco Innovation Hub nad Asseco VoiceBOTem.

Popularność usług głosowych stale rośnie. Obecnie blisko 50 proc. mobilnego wyszukiwania w Google odbywa się już głosowo – powiedział Tomasz Radziejewski, Channel Development Manager, Asseco Poland. Rozwój rozwiązań dedykowanych głosowej obsłudze klienta, wpływa na coraz większe zainteresowanie tymi narzędziami, jednak jednocześnie sprawia, że pojawiają się na ich temat informacje czy opinie, które często nie znajdują żadnego potwierdzenia w faktach – dodał.

 

Wokół voicebotów narosło już tyle mitów, że postanowiliśmy się z nimi rozprawić – powiedział Michał Torzewicz, Co-Founder & Software Developer, Vivic Labs. Przede wszystkim chcemy pokazać, że boty mogą mieć „ludzką” twarz, a co za tym idzie, np. poczucie humoru, z drugiej strony nie miewają jednak złych nastrojów. Poza tym, ucząc się pod odpowiednim nadzorem, ta sztuczna inteligencja, może wykonywać skomplikowane zadania i obsługiwać klientów na wysokim poziomie. I co bardzo chciałbym podkreślić, nie zabierze ludziom pracy, ale będzie dla nich wsparciem – dodał.

Voiceboty mogą odciążać pracowników przy wykonywaniu monotonnych obowiązków, tj. sprawdzanie tożsamości czy wykonywanie dodatkowych działań, np. przeprowadzenie ankiet zadowolenia czy informowanie o statusie spraw.

Bot świetnie sobie radzi z zadaniami, które są powtarzalne i może odciążyć konsultantów w przypadkach, gdzie ich uwaga i kompetencje nie są w pełni wykorzystywane – powiedział Damian Warzecha, Co-Founder & Software Developer, Vivic Labs. Dzięki temu pracownicy mogą skupić się na sprawach, przy których klienci rzeczywiście ich potrzebują i gdzie kontakt indywidualny jest niezwykle istotny – dodał.

Spotkanie zakończyło się serią pytań od uczestników, którzy w trakcie tej sesji dowiedzieli się, m.in. że wdrożenie bota może przynieść nawet kilkudziesięcioprocentowe oszczędności.

Uczestnicy chcieli wiedzieć, jak wygląda wdrożenie bota, jak projektuje się scenariusze, za pomocą jakich mechanizmów boty się uczą – powiedział Kamil Parzuchowski, Head of Asseco Innovation Hub. Liczba pytań i ich praktyczny aspekt świadczą o tym, że to rozwiązanie budzi duże zainteresowanie klientów i że dostrzegają oni korzyści, jakie może im przynieść wykorzystanie voicebotów w ich organizacjach – dodał.

Zapraszamy do obejrzenia 5-odcinkowej serii, w której przedstawimy Wam każdy mit wraz jego wyjaśnieniem. Premiera pierwszego odcinka „MIT #1 Voiceboty są sztywne” już w czwartek, 2 lipca na LinkedIn Asseco Poland.

Asseco Innovation Hub to dział Asseco Poland, w którym skupiamy się na dotarciu do ciekawych projektów, będących we wczesnej fazie rozwoju, wsparcie ich realizacji i stworzenie gotowych produktów lub usług, które zostaną włączone do oferty Asseco.

Więcej na: https://innovationhub.asseco.com/

Asseco Innovation HubBartłomiej DanekDamian Warzechagoogle cloudKamil ParzuchowskiMichał TorzewiczTomasz RadziejewskiVivic Labsvoicebot