Asseco na Forum Technologii Bankowych

Przedstawiciele Asseco wzięli udział w trzeciej edycji Forum Technologii Bankowych, które odbyło się 25 kwietnia br. w Jachrance. Na tegorocznej konferencji dyskutowano m.in. o nowym spojrzeniu na customer experience oraz w jaki sposób open API może wpłynąć na ekonomię.

W trakcie wydarzenia swoją prezentację „Quo vadis customer experience?” wygłosił Tomasz Buczak, Menedżer Obszaru Produktowego w Asseco Poland, w której przedstawił ewolucję rozwoju graficznego interfejsu użytkownika od tekstowego do dzisiejszych, zaawansowanych rozwiązań bankowych.

Wiele wskazuje na to, że interfejs użytkownika oparty o grafikę wyczerpał już swoje możliwości. Dwa najsilniejsze trendy to interfejs głosowy i interakcja z asystentami osobistymi oraz komunikacja za pośrednictwem chatbot’ów. Błyskawicznie wkraczamy w erę rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję, które nie tylko próbują się z nami komunikować w języku naturalnym, ale również uczyć się i przewidywać nasze potrzeby analizując ogromne ilości zbieranych na bieżąco danych o naszych zachowaniach i przyzwyczajeniach. Wydaje się, że rozwiązania oparte o interfejs głosowy będą się rozwijały bardzo dynamicznie uzupełniając funkcje interfejsów graficznych — powiedział Tomasz Buczak.

Organizatorem Forum Technologii Bankowych był Związek Banków Polskich. Jest to coroczne wydarzenie, w którym biorą udział przedstawiciele sektora bankowego oraz środowiska naukowego. Partnerem wydarzenia było Asseco Poland.

customer experienceForum Technologii Bankowychopen APITomasz Buczak