Przedstawiciele Asseco wzięli udział w międzynarodowej konferencji dedykowanej dla sektora finansowego Digital Banking and Security Conference, która odbyła się w dniach 17-18 kwietnia br. w Azerbejdżanie. Wydarzenie było poświęcone kluczowym zagadnieniom z obszaru cyfrowej transformacji i nowoczesnych rozwiązań dla sektora bankowego.
Podczas konferencji prezentację „Omnichannel strategy aims to develop digital channels by lower costs” wygłosił Ivan Kachin, Business Development Director w Asseco Poland. Podkreślił w niej m.in., że obecny trend w sektorze bankowym opiera się na rozwoju cyfrowych kanałów obsługi klienta. Zaznaczył także, że bankowość internetowa jest najbardziej popularną formą kontaktu, a udział rozwiązań mobilnych szybko rośnie. Z kolei tradycyjna obsługa klientów w oddziałach, staje się mniej popularna, choć nadal pozostaje ważna dla większości z nich. Dlatego tak istotna jest integracja wszystkich kanałów komunikacji banku z klientem w jedno spójne środowisko. Pomóc w tym mogą takie systemy informatyczne, jak Asseco Customer Banking Platform i Asseco Advisory Banking Platform.
W trakcie swojego wystąpienia Ivan Kachin mówił również o wspólnej inicjatywie Asseco i IBM – Bank out of the Box, która pozwala na stworzenie cyfrowego banku w zaledwie kilka miesięcy. Dzięki niej klienci otrzymują kompletne rozwiązanie, obejmujące oprogramowanie i infrastrukturę w chmurze, z którego może korzystać w formie usługi (Software as a Service). Oferta Bank out of the Box jest oparta na oprogramowaniu Digital Banking Suite oraz komponentach infrastruktury IBM.
Dodatkowo, Asseco zaprezentowało na swoim stoisku pełne portfolio rozwiązań dedykowanych dla sektora bankowego. Przedstawiciele spółki w rozmowach z klientami podkreślali także długoterminowe plany Asseco dotyczące oferowania produktów i usług na rynek azerbejdżański i CIS.