Asseco utrzymało 3. miejsce wśród spółek z WIG30 najlepiej ocenianych przez instytucje finansowe w rankingu przygotowanym przez redakcję dziennika „Parkiet”. Z kolei w badaniu przeprowadzonym wśród inwestorów indywidualnych awansowało na 4. pozycję. Tym samym spółka ponownie została uznana za jedną z najlepiej komunikujących się z rynkiem.
W relacjach inwestorskich najważniejsza jest transparentność oraz otwartość na dialog, który jest podstawą do ciągłej modyfikacji strategii komunikacji i dostosowywania jej do potrzeb różnych grup interesariuszy. IR zakłada interdyscyplinarne podejście do spółki i jej biznesu. Naszym zadaniem jest zebrać i harmonijnie poukładać informacje oraz dane liczbowe z wielu dziedzin, w tym z poszczególnych pionów biznesowych i spółek zależnych, aby tworzyły one spójną całość. W ten sposób powstają przekazy, które trafiają do inwestorów jako tzw. equity story. W tej profesji kluczowe jest to, aby nie tylko być „przekaźnikiem” informacji, ale naprawdę rozumieć ich sens biznesowy oraz wpływ na obecną i przyszłą sytuację spółki – powiedziała Joanna Paczkowska- Tatomir, Head of Investor Relations w Asseco Poland. Dobry zespół IR, to taki, który ma „szeroko otwarte oczy” – obserwuje sytuację na rynku, rozumie kontekst, szuka powiązań i analogii, a także analizuje case studies z innych spółek i umie wyciągać wnioski. Nie może się również bać konstruktywnej krytyki i powinien uważnie słuchać informacji zwrotnych płynących od inwestorów. Ważna jest też elastyczność i umiejętność dostosowywania swojego działania do różnych sytuacji oraz wykorzystywanie właściwych narzędzi komunikacji. Profesjonalny zespół IR to drużyna, która dzieli się wiedzą i tę wiedzę cały czas poszerza, uczestnicząc w szkoleniach, kursach i spotkaniach branży – podsumowała.
Pandemia, sytuacja geopolityczna i duże zawirowania na rynkach sprawiły, że transparentna i rzetelna komunikacja jeszcze bardziej zyskała na znaczeniu. Nieunikanie tematów czasami trudnych ma dzisiaj elementarne znaczenie dla prowadzenia dobrego IR. Istotny jest także równy dostęp do informacji dla wszystkich inwestorów, otwartość na kontakty z nimi oraz umiejętność wsłuchania się w ich potrzeby. Bez tych elementów spółki giełdowe nie będą w stanie zbudować zaufania inwestorów.
Spółki zostały nagrodzone podczas Konferencji Izby Domów Maklerskich. Zwycięzcy, jak co roku, zostali wyłonieni w dwóch częściach badania: poprzez głosy czytelników i indywidualnych inwestorów, oddawane na stronie internetowej dziennika „Parkiet” oraz przez ankietę rozsyłaną do zarządzających funduszami i analityków z domów maklerskich.