Postdata, spółka z Grupy Asseco zajęła pierwsze miejsce w konkursie „Projekt Roku 2017” w kategorii projekt zarządzany tradycyjnie. Jego organizatorem był Project Management Institute, który wyznacza międzynarodowe standardy w obszarze zarządzania i wydaje certyfikaty kompetencyjne honorowane również poza granicami Polski.
W ramach konkursu, Postdata otrzymała nagrodę za zrealizowany we współpracy z Asseco Poland, projekt dla Poczty Polskiej, który został wykonany zgodnie z najlepszymi światowymi praktykami i trendami. Zakładał on wprowadzenie płatności kartami, rozszerzenie usług na terminalach płatniczych POS oraz ich integrację z systemami dostarczanymi przez firmę eService.
Wymaganiem Poczty było, aby terminal płatniczy był w pełni zintegrowany z aplikacją obsługującą okienko pocztowe. Projekt został zrealizowany jako moduł systemu do jego obsługi z wykorzystaniem nowoczesnej skalowalnej i modułowej architektury Poczta+. W tej chwili kasjer wykonuje w niej wszystkie operacje bez konieczności wpisywania ich na terminalu. Rozwiązanie zapewniło integrację online z innymi systemami Poczty Polskiej, m.in. do celów mierzenia płynności gotówkowej organizacji – powiedział Zbigniew Juszkiewicz, Kierownik Projektu, Postdata.
Dzięki wprowadzonym zmianom Poczta Polska dołączyła do grona usługodawców, którzy wspierają obrót bezgotówkowy i nowoczesne formy płatności: kartami płatniczymi oraz telefonami (BLIK). Możliwa jest również sprzedaż różnego rodzaju doładowań np. prepaid, paysafe card itp. Obecne rozwiązanie obsługuje około miliona transakcji kartami miesięcznie, a korzysta z niego ponad 4 600 placówek pocztowych.