Na czym polega strategia omnikanałowa?

Coraz więcej banków wdraża strategię omnikanałową i implementuje rozwiązania, które ją wspierają. Polska jest tutaj często stawiana, jako wzór dla innych krajów, ponieważ świadomość banków, które tu działają jest w tej dziedzinie dużo większa, niż gdzie indziej. Wiele instytucji finansowych na polskim rynku posiada rozwiązania omnikanałowe, a kilka prowadzonych obecnie przez nas wdrożeń zakończy się niedługo. Asseco, jako wiodący dostawca oprogramowania dla sektora finansowego, oferuje klientom m.in. omnikanałowy system – Asseco Customer Banking Platform – mówi Tomasz Leś, Starszy Menedżer Produktu, Asseco Poland.

W ostatnich latach został on wdrożony w polskich placówkach Raiffeisen Banku, a także SGB Banku, oraz w ponad 100 bankach spółdzielczych, korzystających z tego rozwiązania w chmurze, dzięki Centrum Usług Internetowych Asseco. Mamy także zakończone wdrożenia za granicą, m.in. w Czechach, Gruzji oraz Wietnamie.

Dlaczego omnikanałowość stała się popularna?

Bo to przede wszystkim zaleta dla dzisiejszego klienta, który swobodnie migruje między kanałami dostępu, sam wybiera porę i najwygodniejszy dla siebie sposób dostępu do banku i wszędzie uzyskuje, tak samo wysoki standard obsługi. Banki, dzięki rozwiązaniom omnikanałowym mają większą wiedzę o tym, co i kiedy klient robi w danym kanale kontaktu, a także czego w danym momencie potrzebuje. Mogą w ten sposób zwiększyć sprzedaż, ponieważ skuteczniej docierają do klientów z trafionymi ofertami. Wydaje się, że w dobie otwartej bankowości, która nabierze jeszcze większego znaczenia po wejściu w życie dyrektywy PSD2, tego typu rozwiązania staną się standardem.

Fragmenty wypowiedzi ukazały się 3 października 2018 r. na łamach artykułu Pulsu Biznesu, str. 14.

Dowiedz się więcej:

Asseco Omnichannel Banking Solution: omnichannel.asseco.com

Asseco Customer Banking Platform: cbp.asseco.com

Asseco CBPAsseco Customer Banking PlatformAsseco Omnichannel Banking SolutionBankingbankowośćomnichannelomnikanałowośćTomasz Leś