Asseco rozszerzyło rozwiązanie mMedica, obsługujące placówki służby zdrowia oraz ich rozliczenia z NFZ o system powiadomień SMS. Informuje on pacjentów i lekarzy o ważnych zdarzeniach. Rozwiązanie bazuje na platformie usług mobilnych (SMS, MMS, IVR) – Asseco VAMM.
W efekcie użytkownicy systemu mMedica uzyskali nowe możliwości, np.:
- przypomnienia dla pacjentów o terminach wizyt,
- powiadomienia o konieczności dostarczenia skierowania,
- potwierdzenia dokonania rezerwacji terminu wizyty w przychodni, o zmianie terminu rezerwacji lub jej odwołaniu,
- prowadzenie akcji informacyjnych i promocyjnych.
System wpływa na poprawę wizerunku placówki, która jest postrzegana jako nowoczesna i dbająca o komunikację z pacjentem. Ponadto, poprzez zredukowanie liczby wcześniej zarezerwowanych wizyt, z których pacjenci jednak rezygnują, skraca czas oczekiwania na wolny termin i pozwala optymalnie wykorzystać czas pracy lekarzy, co wpływa na obniżenie kosztów pracy placówki.
Platforma VAMM obsługuje także komunikację mobilną na rzecz systemów AMMS (Asseco Management Solutions) oraz MPI (Medyczny Portal Informacyjny), jak również rozwiązań oferowanych bankom spółdzielczym (wysyłanie powiadomień o zdarzeniach w systemie bankowym, hasła autoryzacyjne). Ponadto jest wykorzystywana przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej do wysyłania zaproszeń do urzędu gminy po odbiór dokumentów.