Czym jest dzisiaj LinkedIn? Czy LinkedIn idzie w kierunku Facebooka? Jak dzielić się wiedzą i jakie treści tworzyć? Jak przyjmować feedback? Odpowiedzi m.in. na te pytania udzielili prelegenci drugiej edycji wydarzenia LinkedIn Local Virtual, której tematem przewodnim był „Potencjał LinkedIn dla firmy z perspektywy CxO”. Jednym z ekspertów, który podzielił się swoją wiedzą i doświadczeniami był Artur Wiza, Wiceprezes w Asseco Poland. Spotkanie zorganizowała firma Sharebee.
Podchodzę do LinkedIna bardzo biznesowo i cała sieć kontaktów, którą tam zbudowałem jest właśnie biznesowa. To narzędzie daje możliwość dotarcia do bardzo określonej i wybranej grupy z istotnym dla nas przekazem – powiedział Artur Wiza.
Jednym z przykładów takiego działania była publikacja i wpis umieszczony przez Wiceprezesa Asseco, w którym odniósł się do artykułu opublikowanego w dzienniku „Puls Biznesu”. Dotyczył on kwestii przetargów publicznych w Polsce na usługi informatyczne. Zamieszczony przez niego komentarz wzbudził ogromne zainteresowanie użytkowników i zwrócił ich uwagę na kwestię organizacji takich przetargów przez instytucje publiczne w Polsce.
LinkedIn jest także istotnym narzędziem w działaniach social selling, które z uwagi na obecną sytuację związaną z ograniczeniem spotkań osobistych zyskują na znaczeniu.
Ze względu na pandemię spotkania sprzedawców z klientami na różnych konferencjach są obecnie rzadsze, a przecież muszą oni utrzymywać kontakty i LinkedIn jest jakąś alternatywą – powiedział ekspert Asseco. LinkedIn jest dobrym miejscem do utrzymywania i nawiązywania relacji. Dobrym przykładem jest to, jak jakiś czas temu odezwała się do nas duża, zagraniczna firma, z którą nie mieliśmy żadnych relacji, a która widząc nasze aktywności na LinkedIn postanowiła się z nami skontaktować w sprawie naszych rozwiązań. To pokazuje, że obecność w takim medium jak LinkedIn jest z biznesowego punktu widzenia bardzo istotna – dodał.