Jaka będzie przyszłość oddziałów bankowych?

O tym, czy cyfryzacja sektora bankowego będzie oznaczać koniec oddziałów bankowych, a także o technologiach w jakie będą inwestować banki mówi Marta Mróz-Sipiora, Product Manager, Asseco Poland na łamach publikacji Miesięcznika Bank.

Cyfryzacja sektora bankowego postępuje bardzo szybko, a wykorzystywana do tego technologia jest coraz bardziej zaawansowana, przez co znajduje zastosowanie w kolejnych obszarach, m.in. tych związanych z obsługą klienta. Dobrym przykładem są nowe narzędzia weryfikujące tożsamość użytkownika, dzięki którym banki mogą przeprowadzić w pełni cyfrowy onboarding nowego klienta. (…). Jestem sobie w stanie wyobrazić, iż bankowość 2025 to taka, która nie wymaga wsparcia doradcy ani wizyty w oddziale. Al stanie się naszym asystentem, z którego porad możemy skorzystać w dowolnym miejscu i czasie. Z kolei trafność jej decyzji sprawi, że będziemy mieć do niej coraz większe zaufanie. Może to oznaczać, że za około pięć lat oddziały bankowe zostaną zastąpione bezobsługowymi miejscami do bankowania i znacznie rzadziej będziemy korzystać ze wsparcia doradcy. Jednak Al nie jest nieomylna i może popełniać błędy, dlatego wraz z jej rozwojem będą potrzebne systemy weryfikujące jej działanie pod względem bezpieczeństwa. Ma to szczególne znaczenie dla banków, które swój kapitał budują na zaufaniu klientów.

Wypowiedź ukazała na łamach publikacji Miesięcznika Bank, „Czy informatyzacja i realizacja strategii digitalizacji oznaczać będzie koniec ery oddziałów bankowych?”, 1.12.2019 r., nr 12, str. 6.

Marta Mróz-SipioraMiesięcznik BankOnboarding