Radomskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej „RADPEC” w ramach współpracy z Asseco Data Systems uruchomiło elektroniczne biuro obsługi klienta (eBOK). Dzięki temu umożliwiono zdalną wymianę informacji między Spółką, a jej klientami, wprowadzono dostęp do wskazań z urządzeń pomiarowych oraz obsługę e-faktur za usługi ciepłownicze.
Radomskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej „RADPEC” Spółka Akcyjna jest firmą zajmującą się wytwarzaniem i przesyłaniem ciepła do budynków mieszkalnych, instytucji, obiektów użyteczności publicznej oraz zakładów przemysłowych. Przedsiębiorstwo ulepsza i doskonali proces obsługi klienta, wdraża nowe rozwiązania umożliwiające zdalną wymianę informacji. Mając na uwadze dobro klienta oraz pracowników, w związku z utrzymującym się zagrożeniem wywołanym przez pandemię COVID-19, Spółka wdrożyła rozwiązanie oferowane przez Asseco Data Systems.
„Pandemia zmieniła model naszej pracy. W trosce o pracowników oraz klientów ograniczyliśmy kontakty osobiste, a wszystkie sprawy staramy się załatwiać zdalnie. Zdajemy sobie sprawę ze zmieniających się potrzeb oraz oczekiwań naszych odbiorców i pragniemy wychodzić im naprzeciw. Dlatego też zdecydowaliśmy się na implementację Elektronicznego Biura Obsługi Klienta od Asseco Data Systems, co pozwoliło na usprawnienie komunikacji. Zapewniło naszym klientom sprawny dostęp do informacji o umowach, odczytach, fakturach i saldach oraz możliwość załatwienia wielu spraw drogą elektroniczną, bez konieczności osobistej wizyty w RADPEC. eBOK było odpowiedzią na nasze potrzeby, zapewniło automatyzację i cyfryzację tradycyjnie realizowanych procesów. Dzięki temu skróciliśmy czas i zmniejszyliśmy koszty związane z komunikacją oraz obsługą mieszkańców” – podkreśla Barbara Kaleta, Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej „RADPEC”.
Wdrożenie eBOK, czyli elektronicznego Biura Obsługi Klienta, pozwoliło na usprawnienie komunikacji z odbiorcami ciepła oraz udostępnienie informacji na temat realizowanych przez RADPEC usług m.in. wykaz umów, rejestr faktur, elektroniczne składanie wniosków czy śledzenie bieżącego salda.
„Był to kolejny projekt Asseco Data Systems realizowany dla RADPEC w Radomiu. Jednak tym razem odbywał się w okresie pandemii, przez co w całości był prowadzony zdalnie. Było to możliwe dzięki bardzo dobrej współpracy między pracownikami RADPEC a Asseco Data Systems. W ramach projektu wdrożyliśmy rozwiązania, które podnoszą jakość obsługi i zapewniają bezpieczeństwo klientów oraz pracowników. Dzięki eBOK każdy z odbiorców usług ma możliwość zdalnego, rzeczywistego podglądu danych stanowiących podstawę do jego rozliczania i może kontrolować zgodność przekazanych elektronicznie odczytów z posiadanych urządzeń pomiarowych”– zaznacza Tomasz Zawadzki, Kierownik Projektu w Pionie Rozwiązań Komunalnych Asseco Data Systems.