Inteligentne rozwiązanie Asseco w łódzkiej komunikacji publicznej

Asseco dostarczy mobilny system kontroli wraz z urządzeniami dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Łodzi. Rozwiązanie usprawni pracę kontrolerów biletów, którzy będą mieli, m.in. możliwość zdalnej weryfikacji oraz aktualizacji danych osobowych pasażera, jak również będą mogli przesyłać raporty ze swoich działań bezpośrednio z pojazdu. Wartość kontaktu to 1,2 mln zł netto.

 

Rozwiązanie, które dostarczy Asseco, umożliwi kontrolę biletów okresowych zapisywanych na kartach elektronicznych, obsługiwanych przez należący do MPK Łódź system „Migawka”. Ponadto umożliwi sprawdzanie ważności biletów jednorazowych, sprzedawanych za pomocą mobilnych systemów płatności oraz systemu Migawka.

 

Dzięki naszemu rozwiązaniu kontrolerzy w ciągu max. 3 sekund odczytają dane z kart elektronicznych – powiedział Paweł Sokołowski, Dyrektor Produktu, Asseco Poland S.A. Ponadto będą mogli automatycznie przesłać informację o wezwaniu do zapłaty do serwera systemu windykacji oraz wydrukować je na miejscu kontroli, co jest również bardzo wygodne dla pasażera – dodał.

 

Zakres projektu obejmuje 5-letnią dzierżawę oraz kompleksową obsługę serwisową 100 mobilnych urządzeń kontrolerskich, jak również 100 mobilnych drukarek. Asseco wdroży także oprogramowanie do kontroli biletów oraz wystawiania elektronicznego wezwania do zapłaty (mobilny system windykacji). System będzie w pełni współpracował systemem zamawiającego „Migawka”.

 

Czas realizacji projektu to 3 miesiące. Ponadto Asseco będzie odpowiedzialne za szkolenie grupy kontrolerów i dyspozytorów.

biletyMigawkamobilny system kontroliŁódź