Asseco Data Systems rozpoczęło współpracę z firmą Unit4. Kwalifikowany podpis elektroniczny został zintegrowany z platformą TETA, która zapewnia obsługę firmowych procesów HR. E-podpis wyeliminuje konieczność drukowania i ręcznego podpisywania dokumentów pracowniczych i ułatwi pracę działów HR w warunkach pracy zdalnej. To pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie HR-owe na polskim rynku.
Mimo niecodziennej sytuacji, w jakiej znalazła się większość pracodawców na całym świecie, procesy realizowane przez działy HR muszą zachować ciągłość. Niektóre z nich, jak np. wnioski urlopowe już wcześniej były obsługiwane elektronicznie. Dokumenty takie jak umowy o pracę, czy zaświadczenia o zatrudnieniu były jednak drukowane i podpisywana ręcznie. W obecnym trybie pracy jest to duże utrudnienie. Jedynym rozwiązaniem, które w sposób prawnie wiążący zastępuje podpis odręczny na dokumencie papierowym jest kwalifikowany podpis elektroniczny. Korzystając z e-podpisu pracodawcy będą mogli wszystkie procesy HR-owe realizować w sposób elektroniczny, co jest dużym ułatwieniem dla obu stron.
W HR digitalizacja bardzo dobrze się sprawdza. Firmy, które zainwestowały w nią już wcześniej, mają przewagę w czasach pracy zdalnej. Elektroniczne teczki pracownicze ułatwiają wiele procesów HR-owych. Integracja platformy TETA z e-podpisem SimplySign pozwala stworzyć w pełni cyfrowy obieg dokumentów HR, zarówno pod kątem realizowania bieżących działań, jak również przy archiwizacji dokumentów pracowniczych. Do tej pory nie było tak kompleksowego rozwiązania na rynku – powiedziała Katarzyna Jaśniewicz, menedżer produktu Teta w firmie Unit4.
Platforma Teta umożliwia generowanie dokumentów HR oraz prowadzenie tzw. teczek pracowniczych w formie elektronicznej. Do tej pory dokumenty były wtórnie cyfryzowane w postaci skanowania podpisanych dokumentów papierowych. Dzięki integracji z e-podpisem SimplySign drukowanie i ręczne podpisywanie dokumentów nie jest już konieczne.
Stworzony przez Asseco SimplySign jest kwalifikowanym e-podpisem chmurowym, co oznacza, że funkcjonuje w formie aplikacji mobilnej. Do elektronicznego podpisania dokumentu nie jest potrzebny komputer stacjonarny ani żadne dodatkowe urządzenia, gdyż można to zrobić na każdym urządzeniu z dostępem do Internetu – np. smartfonie. To duża rewolucja w procesach HR – powiedział Artur Miękina, dyrektor sprzedaży projektowej w Asseco Data Systems.
Prawnym wymogiem koniecznym w procesie wydania certyfikatu podpisu elektronicznego jest weryfikacja tożsamości. Firmy chcące wdrożyć e-podpis w swojej firmie będą samodzielnie tworzyć Biznesowe Punkty Potwierdzania Tożsamości . To usprawni proces wydawania e-podpisu pracownikom i wyeliminuje konieczność weryfikowania ich tożsamości przez osoby spoza organizacji.