Jak z perspektywy firmy technologicznej, pandemia zmieniła oblicze edukacji? Jakie wyzwania i szanse niesie ze sobą przyspieszona transformacja cyfrowa? Jakie rozwiązania Asseco umożliwiły studentom i kadrze uczelni zachować ciągłości procesów nauczania? Odpowiedzi m.in. na te pytania poznali uczestnicy wykładu inauguracyjnego w Sopockiej Szkole Wyższej, który 17 października poprowadził Andrzej Dopierała, Prezes Asseco Data Systems.
Pandemia koronawirusa pokazała, jak ogromne możliwości dają nam nowe technologie, które w sytuacji lockdownu umożliwiły zdalne funkcjonowanie dużej części społeczeństwa zarówno w obszarze życia prywatnego, jak i zawodowego.
Edukacja, szczęśliwie należy do dziedzin, które można w dużym stopniu przenieść do świata cyfrowego i choć nie jest to rozwiązanie idealne, uczymy się tak funkcjonować. Bo z jednej strony musimy, a z drugiej – możemy. Warto dodać, że studenci, którzy potrafią uczyć się i funkcjonować w cyfrowej rzeczywistości wywołanej pandemią, będą tym cenniejszymi pracownikami dla swoich przyszłych pracodawców, bo przecież po pandemii nie wrócimy do dawnej rzeczywistości i to, czego doświadczamy od kilku miesięcy, pozostanie z nami w jakimś stopniu chyba na zawsze – powiedział Andrzej Dopierała.
Asseco natychmiast zareagowało na nowe realia związane z COVID-19 i uruchomiło „Partnerstwo dla Uczelni” – program, w ramach którego szkoły wyższe mogą uzyskać 6-miesięczny dostęp do Platformy Edukacyjnej Asseco. Jest to kompleksowa platforma informatyczna umożliwiająca realizację dowolnego programu nauczania w trybie zdalnym. Asseco Data Systems stworzyło ją na bazie wieloletniego doświadczenia we współpracy z polskimi szkołami wyższymi.
Sopocka Szkoła Wyższa przystąpiła do programu Partnerstwo dla Uczelni, dzięki czemu korzysta z platformy edukacyjnej eduPortal w chmurze Google. Rozpoczęto też prace nad stałym wdrożeniem platformy na potrzeby uczelni, obejmującym również przyszłą integrację z systemem dziekanatowym. Ważnym aspektem uruchomienia platformy będzie usprawnienie pracy kadry administracyjnej i zarządzającej poprzez wdrożenie wybranych aplikacji Microsoft 365 i migrację systemów pocztowych do chmury. Z kolei w ramach aplikacji Office 365 studenci uzyskają (za pomocą jednego loginu) zdalny i bezpieczny kontakt z uczelnią zarówno w obszarze edukacyjnym, jak i administracyjno-biurowym. Dodatkowo wykorzystanie rozwiązań takich jak Microsoft Surface Hub oraz inteligentne tablice pozwoli na stworzenie tzw. zdalnych klas, co znacznie usprawni pracę wykładowców i podniesie komfort nauki dla studentów.
Dla mnie cyfrowa transformacja to jest jak otwieranie kolejnych drzwi, po otwarciu których dostrzegamy nową rzeczywistość, a za nią następne drzwi. I dlatego dla mnie ten czas, choć bardzo trudny jest także fascynujący – podsumował Prezes Asseco Data Systems.
Więcej o ofercie Asseco dla uczelni https://dlauczelni.assecods.pl/oferta/platforma-edukacyjna/